Матеріал підготовлено у співпраці зі студентами
юридичної клініки «Правова допомога» Сумської філії ХНУВС та
ГО «Північна правозахисна група»
За офіційними даними Національної поліції України, щороку на дорогах нашої країни гине не менш як 3,5 тис. людей та травмується не менш як 35 тис., чималу частку серед постраждалих становлять саме діти.
29 жовтня 2019 року депутати Верховної Ради України ухвалили важливий закон «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо встановлення відповідальності за порушення правил перевезення дітей» (№1150) відповідно до актуальності теми було підготовлено наступну консультацію.
Правила дорожнього руху завжди мали норми щодо правил перевезення дітей , але з різних причин ними нехтують у нашому суспільстві, адже зазвичай діти перевозяться у звичайному автомобільному сидінні, пристебнуті паском безпеки або і взагалі без нього. Доведено, що такі міри безпеки не гарантують захисту маленького пасажира, більше того, можуть призвести до фатальних наслідків у випадку дорожньо-транспортної пригоди. Під час аварії дитина може вислизнути з-під паска, який виготовлений під габарити дорослого пасажира, не виключено також і те, що пасок може завдати шкоди, діючи не на ті ділянки тіла.
Пункт 21.11 Правил дорожнього руху забороняють перевозити без автокрісла не лише немовлят, але й старших дітей віком до 12 років або зростом до 145 сантиметрів. Проте законодавство до цього часу не передбачало відповідальності за порушення цього правила.
З метою покращення ситуації, до Кодексу України про адміністративні правопорушення буде внесено зміни, відповідно до яких встановлюється адміністративна відповідальність за порушення правил перевезення дітей та за вчинення такого правопорушення повторно протягом року.
Законом визначається, що порушення правил перевезення дітей тягне за собою накладення штрафу на водія в розмірі тридцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510 грн). При цьому повторне протягом року вчинення порушення передбачає штраф у розмірі п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (850 грн).
Зокрема, у ПДР визначено,
У пояснювальній записці до змін в закон наводяться дані Всесвітньої організації охорони здоров’я, згідно з якими в разі аварії автокрісла зменшують імовірність смерті дітей на 54–80%. Відмітимо, що за недотримання правил безпечного перевезення дітей у європейських країнах водії змушені сплачувати чималі штрафи: у Німеччині - 60 євро, Чехії – 78 євро, Естонії – до 400 євро, Польщі – 35 євро.