У межах вивчення дисципліни «Філософія» для майбутніх правників Сумської філії ХНУВС проведено бінарне заняття «Суспільство як об’єкт філософського аналізу» за участі наукового експерта при представникові Уповноваженого Верховної Ради з прав людини у Сумській області; наукового співробітника міжнародного наукового центру «International Network Center for Fundamental and Applied Research» (USA); координатора інформаційного напряму діяльності Центру досліджень регіональної безпеки СумДУ; експерта з питань інформаційної політики, інформаційної безпеки, комунікативних стратегій та політичного менеджменту Центру соціально-гуманітарних аспектів регіональних досліджень; професора кафедри психології, політології та соціокультурних технологій СумДУ, доктора філософських наук, професора Андрія Лебідя та доцента кафедри гуманітарних дисциплін Сумської філії ХНУВС Тетяни Пономаренко.
Під час заняття були висвітлені основні характеристики соціальної філософії як галузі філософського знання, розмежовано сутність понять «суспільство» та «соціум», окреслено сутність концептів «країна», «держава», «народ», «народність», «нація», «національна самосвідомість», «національна ідентичність» тощо. Особливу увагу викладачем було звернено на динамічні та статистичні закономірності розвитку суспільства, основні філософські виміри свободи, вибору та відповідальності особи.
Професор Андрій Лебідь актуалізував важливість вивчення соціальної філософії для майбутніх юристів. Він презентував різні підходи до визначення та характеристики громадянського суспільства, його основні типи та умови розвитку. Значну увагу було приділено питанням делегування соціальної відповідальності та децентралізації влади. Експерт детально зупинився на аспектах ефективної демократичної взаємодії громадян у суспільстві, розумінні ролі влади в умовах демократії, правах людини та механізмах їх захисту. Окремо було підкреслено роль громадянського суспільства у здійсненні моніторингу діяльності уряду та налагодженні співпраці з ним, а також його значення у сприянні самостійному та колективному досягненню цілей громадян.
Проведене бінарне заняття стало цінним досвідом для студентів, поглибивши їхні знання з соціальної філософії та розширивши розуміння актуальних суспільних процесів. Участь авторитетного експерта забезпечила високий рівень дискусії та сприяла формуванню критичного мислення у майбутніх правників.