Впровадження гендерного підходу у всі сфери життя стало актуальним напрямком суспільно важливих дій громадських організацій, наукових спільнот, державних інституцій. Особливого змісту гендерно обумовлені рішення набувають в умовах військової агресії російської федерації проти України і попередньої оцінки негативних наслідків як для населення України, так і навколишнього природного середовища.

Завідувач кафедри соціально-економічних дисциплін Сумської філії ХНУВС, кандидат економічних наук, доцент Олена Лук’янихіна взяла активну участь у тренінгу на тему «Гендер та довкілля», організованому ГО «Вікімедіа Україна» та Національний Демократичний Інститут (НДІ) за підтримки Швеції.

Напрацювання гендерної експертки Маріанни Колодій і їх обговорення учасниками-представниками громадських організацій, науковцями, викладачами та іншими зацікавленими цією тематикою охопило такі напрямки:

  • наслідки військової агресії для довкілля України через призму гендерного підходу, вплив на жінок і чоловіків;
  • план післявоєнної відбудови України на принципах інклюзивності та сталості.

Фахова доповідь Маріанни Колодій викликала жваве обговорення і сприяла конструктивній дискусії присутніх навколо висвітлених питань, зокрема оцінювання розмірів екологічного сліду жінок і чоловіків і перспективність таких досліджень для впровадження гендерно чутливих рішень у практику управління.

Також Антон Процюк, координатор програм ГО «Вікімедіа Україна», розповів про проєкти громадської організації та міжнародного вікіруху з тематики довкілля та гендерної рівності. Він запропонував долучитися до написання або редагування статей Вікіпедії в рамках марафону WikiGap 2023. Основною метою щорічного марафону є висвітлення досягненнь і внесків видатних жінок-науковиць, державних діячок, захисниць України та інших і зменшення гендерного дисбалансу статей Вікіпедії (статей про жінок приблизно 18% від загально кількості).

Участь Олени Лук’янихіної у тренінгу підтверджена сертифікатом, а обговорені аспекти є дотичними до напрямків досліджень і можуть бути використані в освітньому процесі.