№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді | Successes and challenges of the united «territorial communes» (hromadas) at sumy region in Ukraine
Проблеми та успіхи реформи децентралізації в Сумській області та в цілому по Україні є предметом цього наукового дослідження. Головним викликом для України при інтеграції до Європи та прийнятті важливих інститутів та цінностей, особливо тих, що стосуються належного управління, є підвищення її державного потенціалу та якості демократії. Діяльність партнерства між ЄС та Україною дозволяє розвивати належну практику управління на місцевому та регіональному рівні шляхом обміну досвідом, ідеями та найкращими практиками. Угода про асоціацію, Європейська хартія місцевого самоврядування та інші правові акти ЄС та Ради Європи (СЄ) послужили основою для регіональної інтеграції з ЄС. Питання, на яке прагне відповісти документ, полягає в тому, як ЄС допомагав Україні у вирішенні проблем місцевого самоврядування після здобуття незалежності. Ключові слова: децентралізація публічної влади, органи місцевого самоврядування, обєднані територіальні громади
Проблемы и успехи реформы децентрализации в Сумской области и в целом по Украине является предметом настоящего научного исследования. Главным вызовом для Украины при интеграции в Европу и принятии важных институтов и ценностей, особенно касающихся надлежащего управления, является повышение ее государственного потенциала и качества демократии. Деятельность партнерства между ЕС и Украиной позволяет развивать надлежащую практику управления на местном и региональном уровне путем обмена опытом, идеями и лучшими практиками. Соглашение об ассоциации, Европейская хартия местного самоуправления и иные правовые акты ЕС и Совета Европы (СЕ) послужили основой для региональной интеграции с ЕС. Вопрос, на который стремится ответить документ, заключается в том, как ЕС помогал Украине в решении проблем местного самоуправления после получения независимости. Ключевые слова: децентрализация публичной власти, органы местного самоуправления, объединенные территориальные общины The key challenge for Ukraine when integrating into Europe and adopting essential institutions and values, especially those related to good governance, is to improve its state capacity and quality of democracy. EU–Ukraine partnership activities allow for the development of good governing practices at the local and regional level through the exchange of experience, ideas, and best practices. The Association Agreement (AA), the European Charter of Local Self-Government, and other legal acts of the EU and the Council of Europe (CoE) formed the basis for regional integration with the EU. The question the paper is seeking to answer is how the EU has helped Ukraine with local governance challenges it faced after gaining independence. What are challenges and successes of the decentralization reform in Sumy region and Ukraine in general? Key words: decentralization of public power, local self-government bodies, united territorial communities |
Shaban T., Horobets N. Successes and challenges of the united «territorial communes» (hromadas) at sumy region in Ukraine / Shaban T., Horobets N.// 25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (21-22 лютого 2020 року, м. Суми) / Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ. – Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2020. С. 172-173. |
2 | тези доповіді | Рекодифікація (оновлення) цивільного законодавства України
У тезах доповіді йдеться про рекодифікацію цивільного законодавства, яка обумовлена потребою правової визначеності. Цивільний кодекс України 2003 р. в умовах сьогодення потребує оновлення. Важливою складовою рекодифікації є потреба визначитися з долею Господарського кодексу України. У зв'язку з чим існує необхідність визначення концепції поділу права на публічне та приватне, місця галузей права в даній системі та моно чи дуалізм приватного права в Україні. Зазначене, на думку автора є визначальною точною відліку рекодифікації цивільного законодавства. Ключові слова: Рекодифікація цивільного законодавства, приватне право, Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України
В тезисах доклада говорится о рекодификацию гражданского законодательства, которая обусловлена потребностью правовой определенности. Гражданский кодекс Украины 2003г. В сегодняшних условиях нуждается в обновлении. Важной составляющей рекодификации потребность определиться с судьбой Хозяйственного кодекса Украины. В связи с чем существует необходимость определения концепции разделения права на публичное и частное, места отраслей права в данной системе и моно или дуализм частного права в Украине. Указанное, по мнению автора является определяющей точной отсчета рекодификации гражданского законодательства. Ключевые слова: Рекодификация гражданского законодательства, частное право, Хозяйственный кодекс Украины, Гражданский кодекс Украины The thesis of the report refers to the recodification of civil law, which is conditioned by the need for legal certainty. The Civil Code of Ukraine in 2003 is in need of updating. An important component of recodification is the need to determine the fate of the Economic Code of Ukraine. Therefore, there is a need to define the concept of division of the right into public and private, the place of the branches of law in this system and the mono or dualism of private law in Ukraine. In the author's opinion, the exact reference of the recoding of the civil legislation is decisive. Key words: Recodification of Civil Law, Private Law, Economic Code of Ukraine, Civil Code of Ukraine |
Горобець Н.О. Рекодифікація (оновлення) цивільного законодавства України // Н.О. Горобець// 25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (21-22 лютого 2020 року, м. Суми) / Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ. – Суми: Видавничий дім «Ельдорадо», 2020. С. 42-43. |
3 | стаття | Поняття децентралізації публічної влади в Україні
Стаття присвячена висвітленню однієї з актуальних проблем реформування системи державного управління. Останні роки Україна перебуває в процесі ланцюгових реформ, зокрема реформування державних інститутів, а відтак децентралізацію було визнано одним із ключових пріоритетів державної політики України спрямованих на задоволення публічних потреб, підвищення рівня життя населення. Співвідноситься правова думка щодо поняття децентралізація вітчизняних та зарубіжних науковців. Робиться висновок про відсутність єдиної концепції децентралізації публічної влади в Україні. Вітчизняні науковці здебільшого перебувають на стадії пошуку та обговорення сутності поняття децентралізації, їх роботам притаманні подібність, громіздкість та узагальнення. Зазначається, що бачення вітчизняними науковцями децентралізації зводиться до процесу, процедури, дії, діяльності, інструменту, методу управління, що спрямовані на ефективну реорганізацію публічної влади з послабленням останньої в частині перерозподілу владних повноважень між центральними державними органами та органами місцевого самоврядування з метою встановлення їх самостійності, самодостатності та можливості вирішувати питання та захищати інтереси місцевого значення. Нестача концептуальної моделі децентралізації, яка б оптимально задовольняла суспільство зводить нанівець реформаторські зусилля влади. Великою проблемою є відсутність єдиної політики, яка б підтримувалася з приходом нової політичної еліти до влади. Звідси абстрактність та нечіткість формулювань, що обумовлено розрізненістю наукових поглядів, відсутністю національної концепції децентралізації публічної влади в Україні, відірваністю теорії від практики. Фактична універсальність владних повноважень унеможливлює виділення самобутніх повноважень місцевого самоврядування в Україні на сучасному етапі її розвитку. На законодавчому рівні відсутні чіткі критерії розмежування компетенції, що фактично породило дублювання їх повноважень. Пропонується визначення децентралізації публічної влади в Україні. Ключові слова: децентралізація публічної влади, органи місцевого самоврядування, об'єднані територіальні громади
Статья посвящена одной из актуальных проблем реформирования системы государственного управления. Последние годы Украина находится в процессе цепных реформ, в частности реформирование государственных институтов, а затем децентрализация, были признаны одним из ключевых приоритетов государственной политики Украины, направленных на удовлетворение публичных потребностей, повышения уровня жизни населения. Соотносится правовая мысль относительно понятия децентрализация отечественных и зарубежных ученых. Ключевые слова: децентрализация публичной власти, органы местного самоуправления, объединенные территориальные общины The article is dedicated to highlighting one of the pressing problems of reforming the public administration system. In last years, Ukraine has been in the process of reforms, in particular the reform of state institutions, and therefore decentralization has been recognized as one of the key priorities of Ukraine’s public policy aimed at meeting public needs and improving the standard of living of the population. The legal opinion on the concept of decentralization of domestic and foreign scientists is related. It is concluded that there is currently no single concept of decentralization of public power in Ukraine. For the most part, domestic scientists are at the stage of searching and discussing the essence of the concept of decentralization, their works are inherent in similarity, complexity and generalization. It is noted that the vision of domestic scientists of decentralization comes down to a process, procedure, action, activity, tool, method of management aimed at the effective reorganization of public power with the weakening of the latter in terms of redistribution of power between central government and local self-government bodies, self-sufciency and the ability to address issues and protect local interests. The lack of a conceptual model of decentralization that would optimally satisfy society negates the reform efforts of the authorities. The big problem is the lack of a unifed policy that would be supported by the new political elite coming to power. Hence the abstractness and fuzziness of the formulations, which is caused by the diversity of scientifc views, the absence of a national concept of decentralization of public power in Ukraine, the separation of theory from practice. The actual versatility of government powers make it impossible to allocate the original powers of local self-government in Ukraine at this stage of its development. At the legislative level, there are still no clear criteria for the differentiation of competences, which in fact gave rise to duplication of powers. The defnition of decentralization of public power in Ukraine is proposed. Key words: decentralization of public power, local self-government bodies, united territorial communities |
Горобець Н. О. Поняття децентралізації публічної влади в Україні [Електронний ресурс] / Горобець Н. О., Троян О. А., Страшок Є. В. // Юридичний науковий електронний журнал. – 2019. – № 5. – С. 149-152. – Режим доступу: http://www.lsej.org.ua/5_2019/36.pdf. |
4 | стаття | А cost-benefit analysis of preconditions and predicted effects from e-voting implementation in Ukraine
Питання впровадження інформаційних технологій у виборчий процес залишається предметом обговорення і в Україні. Немає чіткої позиції щодо введення електронного голосування як елемента електронної демократії. Аналіз існуючої практики впровадження систем електронного голосування та виявлення можливих наслідків може бути засобом для прийняття рішень. Для цього аналізу було обрано параметричний підхід. Такий аналіз проводиться на основі даних Естонії, де вже впроваджена система електронного голосування з відповідною екстраполяцією отриманих даних про Україну. Прогнозовані наслідки впровадження електронного голосування в Україні можуть бути визначені в збільшенні нормативної виборчої навантаження на виборчі дільниці, в той час як фактична виборча навантаження знижується, а рівень довіри і доступу до виборів збільшується. Зміни активної участі населення в політичних процесах в зв'язку з впровадженням електронного голосування в даний час оцінити неможливо. Ключові слова: 115/5000 електронне голосування, аналіз витрат та вигод, переваги та недоліки електронного голосування, демократизація, передумови електронного голосування.
Вопрос внедрения информационных технологий в избирательный процесс остается предметом обсуждения и в Украине. Нет четкой позиции относительно введения электронного голосования как элемента электронной демократии. Анализ существующей практики внедрения систем электронного голосования и выявления возможных последствий может быть средством для принятия решений. Для этого анализа был выбран параметрический подход. Такой анализ проводится на основе данных Эстонии, где уже внедрена система электронного голосования с соответствующей экстраполяцией полученных данных об Украине. Прогнозируемые последствия внедрения электронного голосования в Украине могут быть определены в увеличении нормативной избирательной нагрузки на избирательные участки, в то время как фактическая избирательная нагрузка снижается, а уровень доверия и доступа к выборам увеличивается. Изменения активного участия населения в политических процессах в связи с внедрением электронного голосования в настоящее время оценить невозможно. Ключевые слова: электронное голосование, анализ затрат и выгод, преимущества и недостатки электронного голосования, демократизация, предварительные условия электронного голосования. The issue of implementing information technology in the electoral process remains a subject of discussion also in Ukraine. There is no clear position regarding the introduction of e-voting as an element of e-democracy. The analysis of the existing practice of introducing e-voting systems and identifying the possible effects can be the means for making decisions. For this analysis a parametric approach was chosen. Such an analysis is carried out on the basis of Estonia's data, which already introduced an e-voting system with an appropriate extrapolation of the received data concerning Ukraine. The predicted effects of implementing e-voting in Ukraine can be defined in increasing normative electoral load on the polling divisions while the actual electoral load is reduced and the level of trust and access to elections increases. The changes of the active participation of the population in political processes due e-voting introduction are not possible to evaluate at present. Key words: e-voting, cost-benefit analysis, advantages and disadvantages of e-voting, democratization, e-voting preconditions. |
Yana Sadykova, Mykola V. Starynskyi, Nataliia O. Horobetc, Yurii M. Zhornokui А cost-benefit analysis of preconditions and predicted effects from e-voting implementation in Ukraine; Trames/ Vol. 22/ Issue 3. Pp. 257–271. |
5 | тези доповіді | Професія «поліцейський» як примус і покликання
Глобалізація безробіття на ринку інтелектуальної праці обумовлює дуже жорстку конкуренцію і, як наслідок, формування нового типу професіоналу –надпрофесіоналу, тобто спеціаліста дуже високої компетентності, з одного боку, і спеціаліста у досить широкому спектрі питань, або фахівця високого рівня «на стику» професій, з іншого. Професія це той фактор, який суттєво впливає на якість життя сучасної людини і визначає необхідність принципових змін не тільки в освітній парадигмі професійного навчання та виховання, але й формування принципово нової системи профорієнтації: її основної мети, засобів та форм організації, можливостей прогнозування перспектив майбутнього життя. Ключові слова: професія, поліцейський, примус, покликання
|
Горобець Н.О., Дворніченко Л.Л. Професія «поліцейський» як примус і покликання / Н.О. Горобець, Л.Л. Дворніченко // Підготовка охоронців правопорядку в Харкові (1917 – 2017 рр.) : зб. наук. ст. і тез доп. на наук.-практ. конф. до 100-річчя підготовки охоронців правопорядку в Харкові (м. Харків, 25 листоп. 2017 р.) / МВС України, Харків. нац. ун-т внутр. справ. – Харків, 2017. – С. 96-98. |
6 | тези доповіді | Медична реформа: проблеми захисту прав пацієнтів в Україні
Пропонується прийняття закону «Про правовий статус пацієнта та лікаря», що дасть можливість ефективніше впроваджувати медичну реформу та чітко регламентувати права та обов’язки як одних так і інших учасників відносин з надання медичної допомоги. Ключові слова: медична реформа, права та обовязки пацієнта, права та обовязки лікаря
|
Горобець Н.О. Медична реформа: проблеми захисту прав пацієнтів в Україні / Н.О. Горобець, О.А. Сінько, Е.А. Гуліев// Юридична осінь 2017 року: зб. тез доповідей та наук. повідомл. учасників всеукр. наук. конф. молодих вчених та студентів (Харків, 15 листоп. 2017 р.) / за заг. ред. А.П. Гетьмана. – Х.: Нац. юрид. ун-т імені Ярослава Мудрого: Мадрид, 2017. – С. 233-235. |
7 | стаття | Функції справедливості в праві
У статті аналізується функції справедливості в праві. На даному етапі суспільного розвитку явище справедливості наскрізь пронизує механізм приватноправового регулювання відносин. Сформульовано висновок про те, що справедливість у праві є багатофункціональною. Автори пропонують виділяти основні функції справедливості в праві: регулятивну, охоронну, обмежувальну, інформаційну та аксіологічну. Кожна з функцій реалізується за певних умов і в певних межах Ключові слова: справедливість, функції справедливості, регулятивна функція справедливості, охоронна функція справедливості, обмежувальна функція справедливості, інформаційна функція справедливості, аксіологічна функція справедливості.
|
Горобець Н. О., Садикова Я. М. Функції справедливості в праві / Н. О. Горобець, Я. М. Садикова // Актуальні проблеми вітчизняної юриспруденції – 2017. - № 2. – С.3-6 |
8 | тези доповіді | Проблемні питання змісту права власності за Цивільним кодексом України
Зміст права власності закріплений у ст. 317 Цивільного кодексу України потребує переосмислення. Наявний вичерпний перелік правомочностей на сьогодні вже не відповідає еволюції відносин власності, що обумовлено виникненням нових об’єктів власності. Тому пріоритетним було б закріплення основних правомочностей з можливістю розширення змісту за рахунок специфіки об’єкту, суб’єктного складу, виду відносин тощо як на законодавчому, так і на договірному рівнях. Ключові слова: Зміст права власності, право володіння, право користування, право розпорядження
|
Горобець Н.О., Науменко К.С. Проблемні питання змісту права власності за Цивільним кодексом України / Н.О. Горобець, К.С. Науменко // «Jurisprudența – componenta fundamentală a proceselor integraționale și a comportamentului legal contemporan», conferinţă internaţională ştiinţificopractică (2017 ; Chişinău). Conferinţa internaţională ştiinţifico-practică „Jurisprudența – componenta fundamentală a proceselor integraționale și a comportamentului legal contemporan”, 3–4 noiembrie, 2017 / com. org.: V. Bujor (preşedinte) [et al.]. – Chişinău : S. n., 2017 (Tipogr. „Tipocart Print”). – С. 138-139. |