№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | тези доповіді | English for Specific Purposes (ESP) as an Effective Teaching Technique for Law Students
Автор акцентує увагу на нагальній ситуації, що постала перед спеціалістами із різних галузей: через швидку глобалізацію студенти та фахівці повинні вивчати англійську мову (як одну з найрозповсюдженіших у світі), щоб бути конкурентоспроможними у навчанні чи кар’єрі. Наразі вивчення англійської мови спеціального призначення (для студентів-юристів зокрема) набуло неабиякої актуальності, адже незнання спеціальної юридичної термінології є перешкодою для ефективного спілкування іноземною мовою. Саме тому слід приділяти більше уваги вивченню словникового запасу. Комунікативний підхід в ESP для студентів-юристів базується на ідеї, коли вивчення мови успішно відбувається через «живе» мовлення, тобто студенти залучаються до реального спілкування. ESP для студентів-юристів– це підхід до викладання мови, в якому всі рішення щодо змісту та методу ґрунтуються на причині навчання студента, тобто на вивченні спеціальної професійної лексики. Такий підхід – це ефективний спосіб навчання майбутніх юристів, вдалого підбору навчальних матеріалів та структурування освітнього процесу. Ключові слова: студенти-юристи, англійська мова професійного спрямування, спеціальні цілі вивчення мови
|
Мохоньок З. А. English for Specific Purposes (ESP) as an Effective Teaching Technique for Law Students. 25 років становлення Сумської філії Харківського національного університету внутрішніх справ: славетна історія та горизонти майбутнього: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (21-22 лютого 2020 року, м. Суми) / Сумська філія Харківського національного університету внутрішніх справ. Суми, 2020. С.247-248. |
2 | стаття | Здоровий спосіб життя учнів як педагогічна проблема.
У статті визначено сутнісні характеристики феномену «здорового способу життя» як педагогічної проблеми. Формування здорового способу життя є предметом наукового інтересу широкого кола сучасних вітчизняних і зарубіжних учених, вимагаючи конкретизації в межах нашої наукової розвідки. Важливість такого дослідження закріплена численними державними документами, законами, постановами й указами, що визначають формування навичок і здібностей учня до формування, збереження і зміцнення здоров’я одним із пріоритетних завдань сучасної вітчизняної середньої школи. Ключові слова: здоровий спосіб життя, формування здорового способу життя учнів, здоров'я
В статье определены сущностные характеристики феномена «здорового образа жизни» как педагогической проблемы. Формирование здорового образа жизни является объектом научного интереса широкого круга современных отечественных и зарубежных ученых, представляя собой предмет междисциплинарных исследований, который требует конкретизации в рамках нашей научной разведки. Важность такого исследования закреплена многочисленными государственными документами, законами, постановлениями и указами, определяющими формирование навыков и способностей ученика для укрепления и поддержания здоровья одним из приоритетных заданий сегодняшней средней школы. Ключевые слова: здоровье, здоровый образ жизни, формирование здорового образа жизни учеников One of the main principles of the integration process of domestic education into the world and European educational space is formation of a healthy lifestyle for secondary school pupils in Ukraine. Education, upbringing and development of the younger generation, training of physically and morally healthy, skilled and competitive personnel are a priority developmental vector of the education system of our state. Health promotion and health education of students appear to be the scientific interest object of a wide range of domestic and foreign researchers. Formation of pupils’ healthy lifestyle turned to become the most pressing issues of the present. The most important terms that had been specified in our research, taking into consideration the plurality of their interpretations in reference books, scientific works on educational theory, psychology, valeology, medicine, and sociology, are “healthy lifestyle” and “health education / health promotion for students”. Healthy lifestyle is a scientific and everyday concept in its character, covering the objective need of an individual and a modern society in general in health, physical education, endurance and perfection. The intensification of modern society development pace predetermines the increased interest in a healthy lifestyle and health promotion nowadays. Human health is a vivid system that can be influenced with the increasing load on the human body. The enhancing risk of man-made and environmental disasters, increasing number of military, political, ethnic conflicts affect human health and provoke negative changes in it. One of the priorities of a secondary school today, as stated in numerous state documents, decrees and laws, is the upbringing of pupil’ skills and abilities for strengthening and maintaining health and health promotion. Having analyzed contemporary scientific educational, valeological and medical literature and taking into consideration the definitions of conceptual terms given by leading domestic and foreign scientists, we can draw certain conclusion. Firstly, human health is a means to achieve the expected goals by establishing a multidimensional equilibrium (mental, physical, social, political, economic and spiritual) in life of an individual and society in general. And secondly, the process of health promotion involves expanding the individual’s rights and opportunities to improve his health by providing him with legislative, educational, social, economic and organizational support. Key words: health, healthy lifestyle, health promotion. |
Мохоньок З. А. Здоровий спосіб життя учнів як педагогічна проблема / З. А. Мохоньок // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2019. – № 4 (88). – С. 299–307. |
3 | тези доповіді | Державна стратегія Канади щодо охорони здоров'я учнів загальноосвітніх шкіл
Для охорони здоров'я та формування навичок здорового способу життя учнів необхідні сучасні стратегії розвитку загальноосвітніх шкіл, що включали б у себе активну участь батьків, громадських організацій, органів місцевого самоврядування, створення необхідних програм, курсів. Прикладом такої стратегії охорони здоров'я та формування здорового способу життя учнів може слугувати успішний досвід Канади. Канадська система освіти вважається однією з найкращих академічних систем у світі. Можемо відмітити позитивні зміни у середніх навчальних закладах Канади із визначенням пріоритетів на формування здорового способу життя учнів. Вважаємо за доцільне застосування успішного та прогресивного досвіду Канади із розроблення та запровадження стратегії щодо охорони здоров'я учнів у загальноосвітніх школах і формування здорового способу життя учнів у вітчизняних школах. Ключові слова: охорона здоров'я учнів, формування навичок здорового способу життя, середні навчальні заклади Канади
|
Мохоньок З. А. Державна стратегія Канади щодо охорони здоров'я учнів загальноосвітніх шкіл / З. А. Мохоньок // матеріали ІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін» (26-27 березня 2015 року, м. Суми). Том 1. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – С. 265-268. |
4 | тези доповіді | Школи формування здорового способу життя і сучасні стратегії покращення здоров'я населення: досвід Канади.
Інтеграція вітчизняної освіти у світовий та європейський простір передбачає застосування прогресивних зарубіжних стратегій покращення здоров’я населення. Великий інтерес у цьому контексті представляє досвід Канади, яка є однією з перших у світі країн, що визнала необхідність державного сприяння і врегулювання процесів формування здорового способу життя населення. Можемо відмітити позитивні зміни у суспільстві, що відбулися в Канаді із визначенням пріоритетів на формування здорового способу життя населення. Ці зміни стосуються безпосередньо і середніх навчальних закладів, оскільки саме школи стали осередками формування та пропагування здорового способу життя учнів. Вважаємо за доцільне застосування ефективного та прогресивного досвіду Канади з формування здорового способу життя учнів середніх навчальних закладів у вітчизняних школах. Ключові слова: формування здорового способу життя, досвід Канади, покращення здоров’я населення, учні середніх навчальних закладів
|
Мохоньок З. А. Школи формування здорового способу життя і сучасні стратегії покращення здоров'я населення: досвід Канади / З. А. Мохоньок // матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару «Педагогічна компаративістика-20014: якісний вимір освіти зарубіжжя та український контекст» (5 червня 2014 року, м. Київ) / Інститут педагогіки НАПН України / За заг. ред. О. І. Локшиної. – К.: Педагогічна думка, 2014. – С. 84-85. |
5 | тези доповіді | Формування здорового способу життя учнів середніх навчальних закладів Канади на прикладі корінного населення
Інтеграція України в європейський та світовий освітній простір передбачає використання успішного досвіду розвинених країн у запровадженні ідей формування здорового способу життя учнів середніх навчальних закладів. Передовим вважається досвід Канади, оскільки саме в цій країні вперше була окреслена перспектива покращення здоров’я населення, пов’язана із формуванням здорового способу життя суспільства. У зв’язку з таким загрозливим станом здоров'я нації Уряд Канади визначив формування, збереження та зміцнення здоров'я населення пріоритетним завдання розвитку суспільства ХХІ століття. Цілеспрямована робота у цьому напрямі ведеться у першу чергу серед підростаючого покоління. Зокрема, серед дітей корінного населення Канади проводяться просвітницькі заходи щодо виховання психології здорового способу життя, оскільки за статистикою діти аборигенів мають більш низький рівень здоров'я ніж діти некорінного населення. Ключові слова: здоровий спосіб корінне населення, зміцнення здоров'я, аборигени, Канада.
|
Мохоньок З. А. Формування здорового способу життя учнів середніх навчальних закладів Канади на прикладі корінного населення / З. А. Мохоньок // матеріали V Міжнародного науково-практичного семінару студентів, аспірантів та молодих вчених «Етнічна свідомість та крос-культурна взаємодія сучасної молоді» (27 березня 2014 року, м. Суми) [за ред.: Кузікової С. Б., Єрмакової Н. О., Пасько К. М. та ін.]. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – С. 168-170. |
6 | тези доповіді | Формування здорового способу життя учнів як пріоритетне завдання модернізації професійної підготовки сучасного вчителя
У сучасних умовах інтеграції вітчизняної вищої школи в європейський та світовий освітній простір виникає потреба модернізації усіх компонентів системи професійної підготовки фахівців, зокрема майбутніх учителів, адже саме вчитель є однією з ключових дієвих осіб у процесі реалізації основних освітніх завдань і принципів у контексті сучасних суспільно-економічних вимог. Під впливом процесу інформатизації системи освіти та запровадження нових інформаційних технологій у навчальний процес у межах модернізації вищої освіти до сучасного вчителя висуваються нові вимоги щодо оволодіння інформаційно-комп’ютерними технологіями та використання їх у професійній діяльності. У цьому контексті на якісно новий рівень викладання виходять і основи формування здорового способу життя. Формування здорового способу життя в умовах модернізації професійної підготовки сучасного вчителя стає нагальним питання розвитку вищої педагогічної освіти. Ключові слова: здоровий спосіб життя, модернізація, професійна підготовка, середня школа
|
Мохоньок З. А. Формування здорового способу життя учнів як пріоритетне завдання модернізації професійної підготовки сучасного вчителя / З. А. Мохоньок // матеріали Міжнародної науково-практичної конференції «Інноваційний розвиток вищої освіти: глобальний та національний виміри змін» (4-5 березня 2014 року, м. Суми). Том 1. – Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2014. – С. 173-175. |
7 | стаття | Ідеї ефективності школи в контексті розвитку теорії освітніх змін
У статті визначено сутнісні характеристики феномену «ефективність школи». Під ефективною школою мається на увазі заклад, який забезпечує загальну середню освіту, що максимально задовольняє освітні запити замовників: батьків, соціуму, держави. Невід’ємними характеристиками ефективної школи вважається позитивне ставлення сім’ї до школи, відведення дітям достатнього часу для виконання поставлених завдань, забезпечення школярам безпечної, здорової і комфортного середовища для навчання і клімат високих очікувань від усіх учнів. Встановлено та охарактеризовано основні етапи розвитку теоретичних ідей про ефективність школи, зокрема: етап поширення ідей соціальної рівності в освіті (сер. 60-х рр. ХХ ст. – сер. 80-х рр. ХХ ст.), інноваційний етап (сер. 80-х рр. ХХ ст. – поч. 90-х рр. ХХ ст.), етап суспільних розчарувань (початок – кінець 1990-х рр. ХХ ст.), етап інтернаціоналізації та міжнародного співробітництва (кінець 90-х рр. ХХ ст. – 2005 р.), сучасний етап (2005 р. – 2013 р.). Ключові слова: Ключові слова: ефективність школи, теорія освітніх змін, інноваційний, нововведення, модернізація.
В статье определены сущностные характеристики феномена «эффективность школы». Под эффективной школой подразумевается заведение, которое обеспечивает общее среднее образование, максимально удовлетворяющее образовательные запросы заказчиков: родителей, социума, государства. Неотъемлемыми характеристиками эффективной школы считается позитивное отношение семьи к школе, отведение детям достаточного времени для выполнения поставленных задач, обеспечение школьникам безопасной, здоровой и комфортной среды для учебы и климат высоких ожиданий от всех учеников. Установлены и охарактеризованы основные этапы развития теоретических идей об эффективности школы, а именно: этап распространения идей социального равенства в образовании (сер. 60-х гг. ХХ в. – сер.80х гг. ХХ в.), инновационный этап (сер. 80-х гг. ХХ в. – нач. 90-х гг. ХХ в.), этап общественных разочарований (начало – конец 1990-х гг. ХХ в.), этап интернационализации и международного сотрудничества (конец 90-х гг. ХХ в. – 2005 г.), современный этап (2005 г. – 2013 г.). Ключевые слова: Ключевые слова: эффективность школы, теория образовательных изменений, инновационный, нововведение, модернизация. The aim of the article is to outline the essential characteristics of the «school effectiveness» phenomenon, to determine and to describe the main stages in the development of the theoretical ideas about the effectiveness of schools. An effective school in the following article is referred as the establishment that provides secondary education and satisfies educational needs of customers: the parents, the society and the state. The priority in the educational change performance is the role of the leader in the educational process, a clear and focused goal for everyone, mandatory regular monitoring of results and correction of the shortcomings. Under an effective school in the present article is meant an establishment that provides secondary education and satisfies the educational needs of customers: parents, society, and state. The priority outcomes of the educational change is the role of the leader in the educational process, clear and focused goal for all, mandatory regular monitoring of the results and correction of the shortcomings. Integral characteristics of effective school are considered to be the following: family positive attitude to school, setting aside enough time for children to do the tasks, providing students with safe, healthy and comfortable environment for studying. The analysis of contemporary scientific researches on school effectiveness allows determining the development stages of the ideas of school effectiveness in the context of educational change theory. They include: stage of distribution of the ideas of social equality in education (mid.1960-s – mid.1980-s), the innovative stage (mid. 1980-s – early 1990-s), the stage of public frustration (early 1990-s – late 1990-s), the stage of international cooperation (late 1990-s – 2005), the modern stage (2005 – 2013). The study of educational change as certain phenomena and processes ensuring the improvement and development of the education sector is relevant and important for searching the effective ways to reform school education in Ukraine. Key words: Key words: school effectiveness, educational change theory, innovative, modernization, innovation. |
Мохоньок З. А. Ідеї ефективності школи в контексті розвитку теорії освітніх змін / З. А. Мохоньок // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології – Суми: СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2013. – № 7 (33). – С. 22–29. |