№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | стаття | Стратегії навчання іноземним мовам майбутніх юристів
Статтю присвячено стратегіям навчання іноземної мови для здійснення професійної діяльності. Наводяться визначення поняття «стратегія навчання», актуалізованого у сфері мовної освіти. Дається класифікація навчальних стратегій з урахуванням принципів компетентнісно-модульної організації навчального процесу. Пропонується виокремлювати такі стратегії навчання бакалаврів англійської мови: мовні, комунікативні, інтегративні творчі стратегії. Дані стратегії рекомендується вважати ефективними для бакалаврату немовного вишу.Стратегії співвідносяться з компетенціями, формуванню яких вони сприяють, і навіть із категорією «уміння». Розглядаються питання, пов’язані з організацією навчання через систему вправ. Стратегії, компетенції (уміння) та вправи представлені системно взаємопов’язаними. Ключові слова: стратегія навчання іноземної мови, навчальні вправи, компетентнісно-модульна організація навчального процесу, іншомовна професійна діяльність
|
Решитько А., Самойлова Ю., Довгополова Г. Стратегії навчання іноземним мовам майбутніх юристів. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2023. Вип. 62. Т. 2. С. 279-284 |
2 | стаття | Some aspects of case method use in the process of training of future lawyers
Стаття присвячена аналізу одного із основних інтерактивних методів, який дозволяє максимально наблизити процес навчання до практики – кейс-методу. У статті розглянуто особливості використання кейсметоду у процесі викладання іноземної мови у закладах вищої освіти для студентів юридичних спеціальностей. Проаналізовано різні підходи зарубіжних та вітчизняних вчених до трактування поняття «кейс-метод». Аналіз наукових джерел з досліджуваної теми допоміг сформулювати визначення поняття «кейс-метод». Розглянуто етапи та принципи створення кейсу, його види. Описано загальну методику роботи з кейсами, оскільки саме від правильного планування та організації залежить ефективність виконання поставлених цілей та завдань заняття з використанням кейс-технології. У статті зазначається, що через велику різноманітність видів кейсів, а також підходів до їх класифікації, кейси можна розробляти залежно від цілей та завдань, які встановлює викладач. Ключові слова: кейс-метод, іноземна мова, іншомовна комунікативна компетенція, інтерактивний метод, ситуаційні вправи, майбутні юристи
The article examines the peculiarities of using the case method in the process of teaching a foreign language in institutions of higher education for students of legal specialties. Different approaches of foreign and domestic scientists to the interpretation of the concept of "case method" are analyzed. The general method of working with cases is described. Examples of cases that can be used in the process of mastering a professional foreign language by future lawyers are given. Key words: case method, foreign language, foreign language communicative competence, interactive method, situational exercises, future lawyers |
Samoilova Yu. I., Vasylenko V. A. Some aspects of case method use in the process of training of future lawyers. Інноваційна педагогіка. 2023. № 56. Т. 2. С. 124-127 |
3 | стаття | Synchronous and asynchronous format of blended learning as a way of English language training in professional military education institutions and higher education institutions with specific study conditions
Ключові слова: змішане навчання, синхронний та асинхронний формат навчання, заклади вищої військової освіти, курсант
This paper focuses on the main aspects of using blended learning for the English language training in the Ukrainian professional military education institutions. It examines the major challenges and key problems while implementing blended English language training, introduces the recommendations for further developing the synchronous and asynchronous formats of training in the professional military education institutions, analyzes the peculiarities of synchronous and asynchronous formats of blended learning, which provide flexibility in choosing the time of self-education for cadets and increase the effectiveness of English language training of cadets and students of language courses. Key words: blended leaning, synchronous and asynchronous formats of training, professional military education institutions, a cadet. |
Serhiienko T., Samoilova Yu. Synchronous and asynchronous format of blended learning as a way of English language training in professional military education institutions and higher education institutions with specific study conditions. Scientific Collection «InterConf», (105): with the Proceedings of the 5th International Scientific and Practical Conference «Current Issues and Prospects for The Development of Scientific Research» (April 19-20, 2022). Orléans, France: Epi, 2022, 129-136 |
4 | тези доповіді | Case study method in the process of training of future lawyers and law enforcement officers (on the example of the English language learning)
Ключові слова: кейс-метод, навчання, юристи, правоохоронці, вивчення англійської мови
The formation of a specialist of a new level, who possesses critical thinking, professional competence and the ability to make decisions in unstable fast-moving situations, including through the means of a foreign language, taking into account the peculiarities of the culture of another nation, involves the use of the latest methods. Among such methods, in our opinion, the case method deserves special attention.The case method is a method of active problem-based learning based on solving specific learning situations.The case-study method is the most useful and interesting because it provides practice-oriented learning of a foreign language and involves the development of speaking skills, text analysis, memorization of new words, collective discussion of the situation, and individual formulation of conclusions in a foreign language.The use of cases in the educational process requires xappropriate training not only of students, but also of teachers. Effective use of the case requires careful planning from teachers. Key words: case study, training, lawyers, law-enforcement officers, English language learning |
Vasylenko, V., Samoilova, Yu., Matviievskyi, D., & Seliunina N. (2022). Case study method in the process of training of future lawyers and law enforcement officers (on the example of the English language learning). Development of modern science, experience and trends : proceedings of the III International Scientific and Practical Conference (Boston, USA, October 11-14, 2022). Boston, USA. 208-212. |
5 | стаття | The methods of lexical and lexico-grammatical transformations in the field of military translation
Стаття присвячена лексичним особливостям перекладу певних військових термінів, що стосуються зброї та тактики, відповідно до національних стандартів іменування Збройних Сил і мовної підтримки. Під час дослідження використано такі методи: метод спостереження для збору необхідної інформації про використання військових термінів у різних військових статутах, включаючи ті, що належать до різних Військових статутів, таких як Польовий статут 101-5-1, Польовий статут 3-21.8 (FM 7-8), Польовий статут 6-0. і т. д.; описовий метод збору та систематизації інформації щодо проблеми визначення терміна як мовної одиниці та системи військової термінології як об’єкта лінгвістичних досліджень; метод накопичення інформації для формування словника з подібними прикладами вживання; метод семантичного аналізу для визначення особливостей семантики військової термінології; метод перекладацького аналізу для визначення еквівалентності відтворення перекладу військової термінології та врахування структури та семантики термінології у військовій галузі; методи аналізу та синтезу для визначення правильної відповідності складених термінів залежно від методів перекладу. Зроблено спробу проаналізувати особливість декількох методів перекладу військової термінології: транскодування як перекладацький метод, за якого за допомогою звуків і букв мови перекладу передаються звуки та букви, що складають лексеми вихідної мови, напр. adaptive – адаптивний, conflict – конфлікт; метод кальки як відтворення комбінаторного складу слова чи словосполучення, у якому складові частини слова (морфема) або словосполучення (лексема) перекладаються відповідними елементами мови перекладу. Це дослідження має практичну цінність, оскільки була зроблена спроба проаналізувати український переклад англійської військової лексики, та може бути практичною та теоретичною основою для подальших наукових досліджень у військовій галузі, а також сприяти стандартизації вдосконалення сучасного англо-українського військового словника. Ключові слова: військова термінологія, лексична трансформація, граматична трансформація, описовий переклад, калька, перекодування
Статья посвящена лексическим особенностям перевода определенных военных терминов, касающихся оружия и тактики, в соответствии с национальными стандартами именования Вооруженных Сил и языковой поддержки. В ходе исследования использованы следующие методы: метод наблюдения для сбора необходимой информации об использовании военных терминов в различных военных уставах, включая принадлежащие к разным Военным уставам, таким как Полевой устав 101-5-1, Полевой устав 3-21.8 (FM 7 –8), Полевой устав 6-0. и т. д.; описательный метод сбора и систематизации информации о проблеме определения термина как языковой единицы и системы военной терминологии как объекта лингвистических исследований; метод накопления информации для формирования словаря с подобными примерами употребления; метод семантического анализа для определения особенностей семантики военной терминологии; метод переводческого анализа для определения эквивалентности воспроизведения перевода военной терминологии и учета структуры и семантики терминологии в военной области; методы анализа и синтеза для определения правильного соответствия составленных терминов в зависимости от методов перевода. Предпринята попытка проанализировать особенность нескольких методов перевода военной терминологии: транскодирование как переводческий метод, посредством которого с помощью звуков и букв языка перевода передаются звуки и буквы, составляющие лексемы исходного языка, напр. adaptive – адаптивный, conflict – конфликт; метод кальки как воспроизведение комбинаторного состава слова или словосочетания, в котором составные части слова (морфема) или словосочетания (лексема) переводятся соответствующими элементами языка перевода. Это исследование имеет практическую ценность, поскольку была сделана попытка проанализировать украинский перевод английской военной лексики и может быть практической и теоретической основой для дальнейших научных исследований в военной области, а также способствовать стандартизации усовершенствования современного англо-украинского военного словаря. Ключевые слова: военная терминология, лексическая трансформация, грамматическая трансформация, описательный перевод, заимствование перевод (калькуляция), транскодирование The article is devoted to the lexical features of the certain military terms translation related to weapons and tactics in accordance to national standards of the naming the armed forces and the linguistic support. During our research we used: an observation method to gather the necessary information of using the military terms in different countries, including ones which belong to different military manualssuch as Field Manual 101-5-1, Field Manual 3-21.8 (FM 7-8), Field Manual 6-0. and so on ; descriptive method for collecting and systematizing information on the problem of defining a term as a language unit and the military terminology system as an object of linguistic research; the method of information accumulation to form a bank of similar examples; method of semantic analysis to determine the features of the semantics of military terminology; structural and typological methods for determining the structural features of military terminology in English; method of translation analysis to determine the equivalence of translation reproduction of military terminology and taking into account the structure and semantics of terminology in the military field; methods of analysis and synthesis to determine the correct match for the compound terms depending on the methods of translation; etc. In the military sphere transcoding (transcription and transliteration) as a method of lexical transformations means translation techniques in which the sounds and letters of the target language are transmitted sounds and letters that make up the tokens of the source language, for example: adaptive, сonflict. Calque is the reproduction of the combinatorial syllable of a word or phrase, in which the constituent parts of a word (morpheme) or phrase (token) are translated by the relevant elements of the target language, followed by the composition of the translated parts without any changes. This research has practical value that an attempt has been made to analyze the Ukrainian translation of English military vocabulary and the present research can serve as a practical and theoretic basis for further researches in the military field, as well as contribute to the standardization of up-to-date English-Ukrainian military vocabulary Key words: military terminology, lexical transformation, grammatical transformation, descriptive translation, loan translation (calque), transcoding |
Denysiuk Yu.I., Samoilova Yu.I. The methods of lexical and lexico-grammatical transformations in the field of military translation. Науковий вісник Міжнародного гуманітарного університету. Сер. : Філологія. 2021. № 47. Т. 3. С. 106-109 |
6 | стаття | Formation of foreign language communicative competence of future law-enforcement officers and servicemen in modern professional training
У статті обґрунтовано важливість володіння іншомовною комунікативною компетенцією працівниками правоохоронних органів та офіцерами Збройних Сил України як однією із основних складових професіоналізму сучасного спеціаліста. Активний розвиток євроінтеграційних процесів викликав необхідність модернізації навчання відповідно до вимог, встановлених країнами-членами Європейського Союзу. У процесі навчання сучасної іноземної мови майбутні спеціалісти повинні не тільки оволодіти мовними засобами, а й навчитися використовувати їх для ефективного вирішення проблем зі своєї спеціальності. Визначено, що найбільш доцільним у навчанні іноземної мови професійного спрямування є комунікативно-орієнтований компетентнісний підхід. Формуючи навички професійного спілкування курсантів, викладач іноземної мови повинен розвивати всі види їхньої мовленнєвої діяльності, використовувати автентичні мовні матеріали, вітчизняні та зарубіжні підручники, сучасні аудіо-, відео- та мультимедійні матеріали. Доцільно проводити бінарні заняття із залучення іноземних представників – спеціалістів у правоохоронній чи військовій сфері. Мовне навчання курсантів не слід обмежувати лише аудиторною роботою; участь у розмовних клубах також сприятиме розвитку мовленнєвих навичок. Важливу роль у формуванні іншомовної комунікативної компетенції відіграє і правильно організована самостійна робота, оскільки це дає можливість курсантам розвивати свої професійні знання, вивчати нову професійну термінологію, сприяє розвитку самостійності та ініціативи. Ключові слова: компетенція, іншомовна комунікативна компетенція, іноземна мова професійного спрямування, професійна підготовка, курсант, правоохоронна діяльність, Збройні Сили України
В статье обоснована важность владения иноязычной коммуникативной компетенцией сотрудниками правоохранительных органов и офицерами Вооруженных Сил Украины как одной из основных составляющих профессионализма современного специалиста. Активное развитие евроинтеграционных процессов вызвало необходимость модернизации обучения в соответствии с требованиями, установленными странами-членами Европейского Союза. В процессе обучения современному иностранному языку будущие специалисты должны не только овладеть языковыми средствами, но и научиться использовать их для эффективного решения проблем по своей специальности. Определено, что наиболее целесообразным в обучении иностранному языку профессионального направления является коммуникативно-ориентированный компетентностный подход. Формируя навыки профессионального общения курсантов, преподаватель иностранного языка должен развивать все виды речевой деятельности, использовать аутентичные языковые материалы, отечественные и зарубежные учебники, современные аудио-, видео- и мультимедийные материалы. Целесообразно проводить бинарные занятия по привлечению иностранных представителей – специалистов по правоохранительной или военной сфере. Языковую учебу курсантов не следует ограничивать только аудиторной работой; участие в разговорных клубах также будет способствовать развитию речевых навыков. Важную роль в формировании иноязычной коммуникативной компетенции играет и правильно организованная самостоятельная работа, поскольку это позволяет курсантам развивать свои профессиональные знания, изучать новую профессиональную терминологию, способствует развитию самостоятельности и инициативы. Ключевые слова: компетенция, иноязычная коммуникативная компетенция, иностранный язык профессионального направления, профессиональная подготовка, курсант, правоохранительная деятельность, Вооруженные Силы Украины The article substantiates the importance of possession of foreign language communicative competence by law-enforcement officers and officers of the Armed Forces of Ukraine as one of the main components of the professionalism of a modern specialist. It is noted that the active development of European integration processes has necessitated the modernization of training in accordance with the requirements established in the member states of the European Union. The foreign language component of the training program for lawenforcement officers and servicemen plays an important role in the process of modern higher education in the professional field. In the process of modern foreign language training, future specialists must not only master the language tools, but also learn to use them in order to solve effectively problems in their specialty. The article emphasizes that the essence of a cadet’s foreign language communicative competence is revealed in a certain level of foreign language proficiency, speech, military-professional and socio-cultural knowledge, skills and abilities that enable effective speech behavior depending on the functional factor of foreign language communication. It is also noted that foreign language communication creates the basis for cadet’s communicative bicultural development. It is determined that the most expedient in teaching a foreign language is a communicatively oriented competence approach. To form the skills of professional communication of cadets, a foreign language teacher should develop all types of their speech activities, use authentic language materials, domestic and foreign textbooks, modern audio, video and multimedia materials. It is advisable to conduct actively binary classes with the involvement of foreign representatives – specialists in law-enforcement or military field. Language training of cadets should not be limited only to classroom work; participation in speaking clubs is necessary for the development of speech skills. Properly organized independent work also plays an important role in the formation of foreign language communication skills because it gives cadets the opportunity to develop their professional knowledge, learn new professional terminology, and promotes the development of independence and initiative. It is emphasized that in modern professional training it is necessary to avoid unified models of education. It is important to use professional role-playing and game communication of cadets Key words: competence, foreign language communicative competence, foreign language for professional purposes, professional training, cadet, law-enforcement activity, the Armed Forces of Ukraine |
Samoilova Yu.I., Serhiienko T.M. Formation of foreign language communicative competence of future law-enforcement officers and servicemen in modern professional training. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2021. № 76. Т. 3. С. 110-113. |
7 | стаття | International military cooperation as an impetus for enriching terminological dictionaries: the English-Ukrainian context
Стаття присвячена проблемі успішного спілкування в контексті військового перекладу. Значною частиною цього процесу є переклад численних військових термінів, скорочень та абревіатур, де перекладач повинен враховувати контекст військового документа, щоб забезпечити правильний переклад, який має бути максимально наближеним до змісту оригінального тексту. Дослідження базується на методі наукового спостереження під час занять та практичних вправ у співпраці з офіцерами НАТО, описовому методі, методі порівняння, який використовувався при аналізі багатьох підручників та наукових статей. Використання специфічного методу розподільного аналізу дозволило розглянути контекстно-залежні військові терміни та абревіатури. У цій роботі представлено результати дослідження, зокрема, окреслення класифікації військових термінів та абревіатур, акцентування уваги на навичках та знаннях, важливих для правильного перекладу військових термінів та абревіатур. Окрім того, у статті наведено найяскравіші приклади перекладу військових термінів та абревіатур, згрупованих за типами. Розглядаючи результати, можна зазначити, що доцільно розглядати військовий переклад як контекстно-орієнтовану мовну діяльність. Перекладач повинен мати широкі знання у військовій сфері загалом і в конкретному об’єкті перекладу зокрема: артилерії, боєприпасів, IT-технологій тощо. Крім англійської, вона сама по собі є мовою, яка розвивається в геометричній прогресії, що викликає зростання різноманітності військової термінології. Як відомо, англійська є однією з двох офіційних мов НАТО. Проте існують певні відмінності у словниковому та стилістичному вживанні рідних мов країн-членів Альянсу та англійської, тому перекладачам необхідно це враховувати, щоб уникнути непорозумінь. Ключові слова: військова термінологія, абревіатури, методи, НАТО, миротворча діяльність, переклад, скорочення, словосполучення, перекодування
Статья посвящена проблеме успешного общения в контексте военного перевода. Значительная часть этого процесса - перевод многочисленных военных терминов, сокращений и аббревиатур, где переводчик должен учитывать контекст военного документа, чтобы обеспечить правильный перевод, который должен быть максимально приближен к содержанию оригинального текста. Исследование базируется на методе научного наблюдения во время занятий и практических упражнений в сотрудничестве с офицерами НАТО, описательном методе, методе сравнения, который использовался при анализе многих учебников и научных статей. Использование специфического метода распределительного анализа позволило рассмотреть контекстно-зависимые военные термины и аббревиатуры. В данной работе представлены результаты исследования, в частности, определение классификации военных терминов и аббревиатур, акцентирование внимания на навыках и знаниях, важных для правильного перевода военных терминов и аббревиатур. Кроме того, в статье приведены яркие примеры перевода военных терминов и аббревиатур, сгруппированных по типам. Рассматривая результаты, следует отметить, что целесообразно рассматривать военный перевод как контекстно-ориентированную языковую деятельность. Переводчик должен обладать широкими знаниями в военной сфере в целом и в конкретном объекте перевода в частности: артиллерии, боеприпасов, IT-технологий и т.д. Кроме английского, он сам по себе является языком, который развивается в геометрической прогрессии, что вызывает рост разнообразия военной терминологии. Как известно, английский является одним из двух официальных языков НАТО. Однако существуют определенные отличия в словарном и стилистическом употреблении родных языков стран-членов Альянса и английского, поэтому переводчикам необходимо это учитывать, чтобы избежать недоразумений. Ключевые слова: военная терминология, аббревиатуры, методы, НАТО, миротворческая деятельность, перевод, сокращение, словосочетание, перекодирование The article focuses on the problem of successful communication in the course of military translation. The significant part of this process is a translation of numerous military terms, acronyms, and abbreviations where a translator must consider the context of the military document to ensure the right translation, which is as close as possible to the original text meaning. The research is based on the method of scientific observation during the classes and practical exercises in cooperation with NATO officers, the descriptive method, the method of comparison, which was used in the analysis of many textbooks and scientific articles. The use of the specific method of distributive analysis allowed the consideration of the context-dependent military terms and abbreviations. This paper presents the results of the research, including, in particular, the outlining of the classification of military terms and abbreviations, accentuation on the skills and knowledge which are important for producing a correct translation of the military terms and abbreviations which, in its turn, may have correspondents in a target language or may not have ones. Last but not least, the article provides the most striking instances of translating military terms and abbreviations grouped by their types. Reviewing the results, one can consider military translation as a context-based linguistic activity to a significant degree. The translator should have wide knowledge in the military sphere generally and in a concrete object of translation in part: artillery, ammo, IT-technologies etc. Besides English, itself is a language that develops exponentially, which invokes the growth of a variety of military terminology. As known, English is one of the two official languages of NATO. However, there are some differences in vocabulary and stylistic usage between the native languages of the Alliance member countries and English, so translators must take it into account in order to avoid misunderstandings. Key words: military, terminology, abbreviations, methods, NATO, peacekeeping, translation, shortening, word combination, transcoding |
Denysiuk Yu., Serhiienko T., Serhiienko R., Samoilova Yu. International military cooperation as an impetus for enriching terminological dictionaries: the English-Ukrainian context. XLinguae. 2021. Vol. 14, Issue 2. Р. 255-275 |
8 | стаття | Methods of soft skills development in the process of learning foreign languages by future law-enforcement and military officers
У статті зазначено, що сучасне постіндустріальне суспільство вимагає нового підходу до освіти та нових знань, умінь та навичок від сучасних фахівців. Сучасний ринок праці вимагає спеціалістів, які володіють не лише професійними знаннями (так званими “hard skills”), а і «гнучкими» навичками (soft skills). Саме soft skills, до яких входить командна робота, аналітичні здібності, гнучкість та адаптованість, рішучість, здатність пояснити свої ідеї та переконувати інших, навички публічних виступів, володіння іноземними мовами тощо, допомагають продемонструвати та використати професійні навички на найвищому рівні. Для майбутніх працівників правоохоронних органів та військовослужбовців, до яких зараз ставляться високі професійні вимоги, зокрема і вимога володіти на високому рівні іноземною мовою, розвиток таких навичок є надзвичайно актуальним. Необхідна переорієнтація освіти на розвиток у студентів та курсантів саме “soft skills”. Оволодіння іншомовною комунікативною компетенцією є одним із ефективних інструментів розвитку “soft skills”. Не дивлячись на те, що останнім часом все більше уваги приділяється дослідженню та вивченню ролі і місця гнучких навичок у системі освіти, ця проблема залишається ще не достатньо вивченою у вітчизняній освітній практиці. Необхідно акцентувати увагу саме на методах навчання іноземній мові, які сприятимуть розвитку гнучких навичок у студентів та курсантів. Саме на вивчення цього питання націлена ця стаття. У статті обґрунтовано вимоги, які висуваються до іншомовної підготовки сучасних працівників правоохоронних органів та військовослужбовців. Зазначено, що потреба у спілкуванні іноземними мовами, спричинена вимогою ринку праці, зумовлює необхідність володіння соціальними та комунікативними навичками. Комунікативний підхід є основним у вивченні іноземних мов, а широке застосування інноваційних технологій навчання, які ґрунтуються на проблемно-ситуаційних практиках навчання, побудові активного навчально-пізнавального середовища, спрямовані на розроблення кейсів, рольових ігор, на самостійну наукову творчість, а не на репродуктивне відтворення вже наявної інформації, що сприяє формуванню “soft skills”. Проаналізовані в статті методи навчання сприяють розвитку самостійного проблемного мислення у здобувачів вищої освіти, а також навичок уміло оперувати інформацією, а не лише орієнтацією на мовну форму. Для досягнення ефективних результатів у вивченні іноземної мови необхідно реалізовувати освітній процес як через традиційні, так і через інноваційні методи навчання в їх гармонійному комбінуванні. Ключові слова: soft skills, іншомовна комунікативна компетентність, професійна підготовка, методи навчання, інтерактивні технології
В статье отмечено, что современное постиндустриальное общество требует нового подхода к образованию и новым знаниям, умениям и навыкам от современных специалистов. Современный рынок труда требует специалистов, обладающих не только профессиональными знаниями (так называемыми "hard skills"), но и "гибкими" навыками (soft skills). Именно soft skills, в которые входит командная работа, аналитические способности, гибкость и адаптированность, решительность, способность объяснить свои идеи и убеждать других, навыки публичных выступлений, владение иностранными языками и т.д., помогают продемонстрировать и использовать профессиональные навыки на самом высоком уровне. Для будущих работников правоохранительных органов и военнослужащих, к которым сейчас предъявляются высокие профессиональные требования, в том числе и требование владеть на высоком уровне иностранным языком, развитие таких навыков чрезвычайно актуально. Необходима переориентация образования на развитие у студентов и курсантов именно "soft skills". Овладение иноязычной коммуникативной компетенцией является одним из эффективных инструментов развития "soft skills". Несмотря на то, что в последнее время все большее внимание уделяется исследованию и изучению роли и места гибких навыков в системе образования, эта проблема остается еще недостаточно изученной в отечественной образовательной практике. Необходимо акцентировать внимание именно на методах обучения иностранному языку, способствующих развитию гибких навыков у студентов и курсантов. Именно на изучение этого вопроса нацелена эта статья. В статье обоснованы требования, предъявляемые к иноязычной подготовке современных работников правоохранительных органов и военнослужащих. Отмечено, что потребность в общении на иностранных языках, вызванная требованием рынка труда, обуславливает необходимость владения социальными и коммуникативными навыками. Коммуникативный подход является основным в изучении иностранных языков, а широкое применение инновационных технологий обучения, которые основываются на проблемно-ситуационных практиках обучения, построении активной учебно-познавательной среды, направленные на разработку кейсов, ролевых игр, на самостоятельное научное творчество, а не на репродуктивное воспроизводство уже имеющейся информации, способствующей формированию "soft skills". Проанализированные в статье методы обучения способствуют развитию самостоятельного проблемного мышления у соискателей высшего образования, а также навыков умело оперировать информацией, а не только ориентацией на языковую форму. Для достижения эффективных результатов в изучении иностранного языка необходимо реализовывать образовательный процесс как через традиционные, так и инновационные методы обучения в их гармоничном комбинировании. Ключевые слова: soft skills, иноязычная коммуникативная компетентность, профессиональная подготовка, методы обучения, интерактивные технологии. It is noted in the article that modern post-industrial society requires a new approach to education and new knowledge and skills from modern professionals. The modern labor market requires specialists who do not have just professional knowledge (so-called “hard skills”), but also “flexible” skills (or soft skills). Particularly soft skills, which include teamwork, analytical skills, flexibility and adaptability, determination, the ability to express their ideas and transform others, knowledge of foreign languages, help to demonstrate and use professional skills at the highest level. For the future law-enforcement and military officers, who are currently subject to high professional requirements, including the need to speak a high level of a foreign language, the development of such skills is extremely important. It is necessary to reorient education to the development of soft skills of students and cadets. Mastering a foreign language communicative competence is one of the effective tools for developing soft skills. Despite the fact that recently more and more attention is paid to the study of the role and place of soft skills in the education system, this problem still remains insufficiently studied in Ukrainian educational practice. It is necessary to pay attention to the methods of teaching a foreign language, which will promote the development of students’ and cadets’ soft skills. This article is aimed at studying this issue. The article substantiates the requirements for foreign language training of modern law-enforcement and military officers. It is noted that the need to communicate in foreign languages, caused by the demands of the labor market, necessitates the possession of social and communication skills. Communicative approach is the main in the process of foreign languages study, and the widespread use of innovative learning technologies based on problem-situational learning practices, building an active learning environment, aimed at developing cases, role-playing games, independent scientific creativity, but not just reproduction of already available information, promotes the formation of soft skills. The teaching methods analyzed in the article promote the development of independent problem-based thinking in students and cadets, as well as skills to operate with information, and not just focus on the language form. To achieve effective results in learning a foreign language, it is necessary to implement the educational process through both traditional and innovative teaching methods in their harmonious combination. Key words: soft skills, foreign language communicative competence, professional training, teaching methods, interactive technologies |
Samoilova, Y., Serhiienko, T. Methods of soft skills development in the process of learning foreign languages by future law-enforcement and military officers. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 38. Т. 3. С. 138-142. |
9 | стаття | Толерантність як соціально-педагогічний інструмент вирішення конфліктних ситуацій
Стаття присвячена дослідженню поняття толерантності з огляду на умови сьогодення, та доповненню цього поняття новим соціально-педагогічним змістом з огляду на можливість його використання при вирішенні конфліктних ситуацій, які виникають в умовах військового соціуму. Зокрема, розкривається сутність такого поняття як «толерантність» з різних підходів та розуміння його провідними науковцями в галузі педагогічних знань. Під час проведення дослідження було використано такі методи: метод аналізу та синтезу для визначення поняття толерантності в культурологічному, психолого-педагогічному, соціологічному, філософському та в інших аспектах, відповідно до наукових пошуків учених-педагогів, та формування підходів до застосування феномену толерантності для вирішення конфліктних ситуацій; методи індукції та дедукції для визначення спільних рис трактування толерантності з погляду різних підходів щодо використання цього феномену в умовах депривованого середовища. Основна увага зосереджується на дослідженні концепту толерантності як соціально-педагогічного феномена. Це дозволяє визначити декілька детермінант толерантності, а саме: психофізіологічну (яка має забезпечити психологічну стійкість); психологічну (яка охоплює якості особистості); соціально-педагогічну, що охоплює формування та розвиток певної соціальної (професійної, гендерної та іншої) ролі особистості з опорою на позитивні цінності особистості та суспільства. Отже, в результаті аналізу змісту феномену толерантності авторами було зроблено висновок, що саме соціально-педагогічний підхід дає змогу розглядати його у трьох основних аспектах, а саме: в інтегративному, змістовному та регулятивному. Також це дозволяє застосовувати його як принципову соціокультурну норму у вирішенні конфліктних ситуацій на рівнях «особистість – особистість» і «особистість – соціум»; виявити та вирішувати проблемні питання взаємодії людини у сферах суспільства, які характеризуються відносною закритістю та депривацією: Збройні Сили України, Національна Гвардія, Національна поліція тощо. Ключові слова: толерантність, терпимість, довіра, зміст, феномен
Статья посвящена исследованию понятия толерантности с учетом условий настоящего и дополнению этого понятия новым социально-педагогическим содержанием с учетом возможности его использования при разрешении конфликтных ситуаций, возникающих в условиях военного социума. В частности, раскрывается сущность такого понятия как «толерантность» в разных подходах и понимание его ведущими учеными в области педагогических знаний. Во время проведения исследования были использованы следующие методы: метод анализа и синтеза для определения понятия толерантности в культурологическом, психолого-педагогическом, социологическом, философском и других аспектах, в соответствии с научными поисками ученых-педагогов, и формирование подходов к применению феномена толерантности к разрешению конфликтных ситуаций; методы индукции и дедукции для определения общих черт трактовки толерантности с точки зрения различных подходов к использованию этого феномена в условиях депривированной среды. Основное внимание сосредотачивается на исследовании концепта толерантности как социально-педагогического феномена. Это позволяет определить несколько детерминант толерантности, а именно: психофизиологическую (должную обеспечить психологическую устойчивость); психологическую (охватывающую качества личности); социально-педагогическую, охватывающую формирование и развитие определенной социальной (профессиональной, гендерной и другой) роли личности с опорой на положительные ценности личности и общества.Следовательно, в результате анализа содержания феномена толерантности авторами был сделан вывод, что именно социально-педагогический подход позволяет рассматривать его в трех основных аспектах, а именно: в интегративном, содержательном и регулятивном. Также это позволяет применять его как принципиальную социокультурную норму в разрешении конфликтных ситуаций на уровнях «личность – личность» и «личность – социум»; выявить и решать проблемные вопросы взаимодействия человека в сферах общества, которые характеризуются относительной закрытостью и депривацией: Вооруженные Силы Украины, Национальная Гвардия, Национальная полиция и т.д. Ключевые слова: tolerance, self-possession, trust, content, phenomenon The article is devoted to the research of the concept of tolerance, based on the current conditions, and to supplement this concept with new social and pedagogical content in view of the possibility of its use in solving conflict situations arising in the conditions of military society. In particular, the essence of such a concept as “tolerance” is revealed from the position of different approaches and its understanding by leading scientists in the pedagogical knowledge field. During the research we used the following methods: analysis and synthesis – to define the concept of tolerance from the point of view of cultural, psychological, pedagogical, sociological, philosophical and other aspects in accordance with the scientific searches of scientists in pedagogical area, and forming approaches to the implementation of the phenomenon of tolerance for resolving of conflict situations; methods of induction and deduction to determine common features of tolerance in terms of different approaches and use of this phenomenon in an isolated environment. The main focus is on the research of the concept of tolerance as a social and pedagogical phenomenon, which allows us to identify several determinants of tolerance, namely: psychophysiological (which should ensure psychological stability); psychological (including personal characteristic); social and pedagogical, which involves the formation and development of a certain social (professional, gender and other) role of the individual with emphasis on the positive values of the individual and society. Consequently, as a result of the analysis of the content of the phenomenon of tolerance the authors of this article concluded that social and pedagogical analysis of the content of the phenomenon of tolerance makes it possible to apply it as a basic social and cultural principle in the resolution of conflict situations at the levels: “individual and individual” and “individual and society”, identify and solve problematic issues in human interaction in areas of society characterized by deprivation – the Armed Forces of Ukraine, the National Guard, the National Police, etc. Key words: толерантность, терпимость, доверие, содержание, феномен |
Сергієнко Т. М., Самойлова Ю. І., Денисюк Ю. І. Толерантність як соціально-педагогічний інструмент вирішення конфліктних ситуацій. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 22. Т. 2. С.153-156 |
10 | стаття | Професійний розвиток викладачів ЗВО Ірландії та його імплементація у систему вітчизняної педагогічної освіти
Стаття присвячена одному із найактуальніших питань сьогоднішньої освітньої системи, а саме професійному розвитку викладачів закладів вищої освіти (ЗВО) України шляхом використання передових зарубіжних ідей, а саме досвіду Ірландії. У роботі висвітлено вимоги до професійного розвитку науково-педагогічних працівників Ірландії, дано визначення основних понять наукового пошуку: “професійний розвиток”, “науково-педагогічний працівник”, “система вищої освіти Ірландії” тощо. Висвітлено участь професорсько-викладацького складу закладів освіти третього рівня у програмах та заходах фахового зростання, виокремлено програми професійного розвитку, що користуються найбільшою популярністю серед викладачів. Доведено, що фаховому зростанню викладачів сприяють численні проєкти національного масштабу, їх дисциплінарні асоціації; програми на здобуття сертифікатів, дипломів ступеня магістра, доктора філософії тощо. Усвідомлюючи необхідність забезпечення системи вищої освіти країни науково-педагогічними кадрами вищої кваліфікації, виконуючи положення Національної стратегії розвитку вищої освіти до 2030 р. майже всі ірландські заклади третього рівня створили центри педагогічної практики для удосконалення професійної майстерності викладачів з методики викладання і педагогіки вищої школи. Водночас ЗВО Ірландії осучаснили наявні програми професійного розвитку, багато з яких наразі доступні онлайн. Доведено, що ірландський досвід становить значний інтерес і є вагомим джерелом для осмислення й творчого використання позитивних моментів у вітчизняній освітній практиці. У зв’язку з цим розроблено рекомендації Міністерству освіти та науки, а також закладам вищої освіти України з метою адаптації передового досвіду Ірландії до українських реалій та досягнення світових стандартів якості у підготовці науково-педагогічних працівників вищої кваліфікації. Ключові слова: професійний розвиток, науково-педагогічний працівник, заклад вищої освіти, професійна майстерність викладача, система вищої освіти Ірландії
Статья посвящена одному из самых актуальных вопросов сегодняшней образовательной системы, а именно профессиональному развитию преподавателей учреждений высшего образования Украины путем использования передовых зарубежных идей, а именно опыта Ирландии. В работе отражены требования к профессиональному развитию научно-педагогических работников Ирландии, дано определение основных понятий научного поиска: "профессиональное развитие", "научно-педагогический работник", "система высшего образования Ирландии" и т.д. Освещено участие профессорско-преподавательского состава учебных заведений третьего уровня в программах и мероприятиях профессионального роста, выделены программы профессионального развития, пользующиеся наибольшей популярностью среди преподавателей. Доказано, что профессиональному росту преподавателей способствуют многочисленные проекты национального масштаба, дисциплинарные ассоциации; программы на соискание сертификатов, дипломов степени магистра, доктора философии и т.д. Осознавая необходимость обеспечения системы высшего образования страны научно-педагогическими кадрами высшей квалификации, выполняя положения Национальной стратегии развития высшего образования до 2030 г., почти все ирландские учреждения третьего уровня создали центры педагогической практики для усовершенствования профессионального мастерства преподавателей по методике преподавания и педагогики высшей школы. В то же время, ЗВО Ирландии осовременили существующие программы профессионального развития, многие из которых в настоящее время доступны онлайн. Доказано, что ирландский опыт представляет значительный интерес и является значительным источником для осмысления и творческого использования положительных моментов в отечественной образовательной практике. В этой связи разработаны рекомендации Министерству образования и науки, а также учреждениям высшего образования Украины с целью адаптации передового опыта Ирландии к украинским реалиям и достижения мировых стандартов качества в подготовке научно-педагогических работников высшей квалификации. Ключевые слова: профессиональное развитие, научно-педагогический работник, заведение высшего образования, профессиональное мастерство преподавателя, система высшего образования Ирландии The article deals with one of the most pressing issues in today's education system, namely the professional development of teachers of higher education institutions in Ukraine through the use of advanced foreign ideas, namely the experience of the Irish higher education establishments. The paper covers the requirements for the professional development of scientific and teaching staff in Ireland, defines the basic concepts of scientific search: “professional development”, “scientific and pedagogical staff member”, “Irish higher education system” etc. The participation of the teaching staff of the third-level educational institutions in the programs and activities of professional growth is highlighted. The programs of professional development that are most popular among teachers are underlined. It is proved that the professional growth of teaching staff is facilitated by numerous projects of national scale, their disciplinary associations; programs for certificates, diplomas, master's degrees, Ph.D.'s etc. Recognizing the need to provide the country's higher education system with scientific and pedagogical staff of higher qualification, following the provisions of the National Strategy for the Development of Higher Education by 2030, almost all third-level Irish institutions have established centers of pedagogical practice to improve the teaching skills and methods. At the same time, Irish higher education institutions have updated their existing professional development programs, many of which are currently available online. It is proved that the Irish experience is of great interest and is a significant source for reflection and creative use of the positive aspects in domestic educational practice. In this regard, recommendations have been developed for the Ministry of Education and Science, as well as for the institutions of higher education of Ukraine, with the aim of adapting Ireland's best practices to Ukrainian realities and achieving world quality standards in the training of highly qualified scientific and teaching staff Key words: professional development, scientific and pedagogical staff member, higher education institution, professional pedagogical excellence, Irish system of higher education |
Лисенко О.А., Самойлова Ю.І. Професійний розвиток викладачів ЗВО Ірландії та його імплементація у систему вітчизняної педагогічної освіти. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип. 23. Т.1. С.145-149 |
11 | стаття | Improving students' motivation in learning a foreign language for professional purposes through the introduction of integrated binary classes
Володіння іноземною мовою є однією з передумов успішного професійного спілкування майбутніх спеціалістів. Проведення бінарних занять із залученням викладачів випускових кафедр до процесу вивчення іноземної мови професійного спрямування сприяє формуванню внутрішньої мотивації студентів у процесі професійно-орієнтованого навчання та швидкій адаптації молодих спеціалістів до вимог сучасної професійної діяльності в іншомовному середовищі. Ключові слова: мотивація, іноземна мова професійного спрямування, бінарні заняття, іншомовна комунікативна компетенція
Владение иностранным языком является одной из предпосылок успешного профессионального общения будущих специалистов. Проведение бинарных занятий с привлечением преподавателей выпускных кафедр в процесс изучения иностранного языка профессионального направления способствует формированию внутренней мотивации студентов в процессе профессионально-ориентированного обучения и быстрой адаптации молодых специалистов к требованиям современной профессиональной деятельности в иноязычной среде. Ключевые слова: мотивация, иностранный язык профессионального толка, бинарные занятия, иноязычная коммуникативная компетенция Foreign language proficiency is one of the prerequisites for successful professional communication of future specialists. It is the conduct of binary classes, with the involvement of the teachers of the graduate departments in the process of learning a foreign language for professional purposes, that helps to form the students' internal motivation and provides the transition from professionaloriented learning to the professional and promotes the rapid adaptation of young professionals to the requirements of the professional activity in foreign language environment. Key words: motivation, foreign language for professional purposes, integrated learning, binary classes, foreign language communication competence |
Samoilova Yu.I., Serhiienko T.M. Improving students' motivation in learning a foreign language for professional purposes through the introduction of integrated binary classes. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. 2020. VIII (92). Issue: 228. P. 45-49 |
12 | тези доповіді | Using performance skills in the classroom as an effective way of gaining and holding students’ interest
Бути викладачем - означає бути не просто хорошим спеціалістом у своїй сфері знань, а й бути хорошим актором. Гарні викладачі інстинктивно знають, як використовувати акторські навички, щоб залучити й утримати інтерес студентів. Важливу роль у процесі навчання відіграє мова тіла викладача. Усі викладачі можуть використовувати відповідну мову тіла, щоб створити бажану атмосферу у своїх класах. Викладачі можуть застосовувати це під час говоріння, аудіювання та навіть читання на заняттях. Ще одна важлива навичка – використання голосу. Викладачі повинні правильно використовувати свій голос у різноманітних ситуаціях, наприклад, розповідати історію чи надавати персонажу характерний акцент. Рольова гра є ще одним ефективним засобом утримання уваги та інтересу студентів. Рольові ігри дозволяють студентам покращити свої комунікативні навички, такі як аргументація, організація ідей, групове розуміння, інтерпретація та логічні висновки. Для викладачів важлива також імпровізація. Хороші викладачі вміють імпровізувати настільки добре, що вони завжди точно знають, що вони роблять, і здається, що все ретельно сплановано і продумано. Ключові слова: мова тіла, рольова гра, імпровізація, англійська мова
Быть преподавателем - значит быть не просто хорошим специалистом в своей области знаний, но и быть хорошим актером. Хорошие преподаватели инстинктивно знают, как использовать актерские навыки, чтобы привлечь и удержать интерес студентов. Важную роль в процессе обучения играет речь тела преподавателя. Все преподаватели могут использовать подходящий язык тела, чтобы создать желаемую атмосферу в своих классах. Преподаватели могут применять это при говорении, аудировании и даже чтении на занятиях. Еще один важный навык – использование голоса. Преподаватели должны правильно использовать свой голос в различных ситуациях, например рассказывать историю или придавать персонажу характерный акцент. Ролевая игра является еще одним эффективным средством удержания внимания и интереса студентов. Ролевые игры позволяют студентам улучшить свои коммуникативные навыки, такие как аргументация, организация идей, групповое понимание, интерпретация и логические выводы. Для преподавателей важна также импровизация. Хорошие преподаватели умеют импровизировать так хорошо, что они всегда точно знают, что они делают, и кажется, что все тщательно спланировано и продумано. Ключевые слова: язык тела, ролевая игра, импровизация, английский язык |
Samoilova Yu. Using performance skills in the classroom as an effective way of gaining and holding students’ interest. Іноземна мова у професійній підготовці спеціалістів: проблеми та стратегії: матеріали IV Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Кропивницький, 20 лют. 2020 р.). Кропивницький: Центральноукр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка, 2020. С.191-192 |
13 | монографія колективна | Організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та США
Монографія присвячена аналізу особливостей діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та США. У науковому дослідженні з’ясовано теоретичні засади діяльності інноваційних шкільних мереж. Виокремлено історичні етапи розвитку інноваційних шкільних мереж у Великій Британії та США. Окреслено нормативні, змістові та процесуальні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та США. Подано рекомендації щодо творчого використання прогресивного досвіду британської та американської систем освіти в Україні. Ключові слова: інноваційні шкільні мережі, США, Велика Британія, вітчизняна система освіти
Монография посвящена анализу особенностей деятельности инновационных школьных сетей Великобритании и США. В научном исследовании выяснены теоретические основы деятельности инновационных школьных сетей. Выделены исторические этапы развития инновационных школьных сетей в Великобритании и США. Обозначены нормативные, содержательные и процессуальные основы деятельности инновационных школьных сетей Великобритании и США. Представлены рекомендации по творческому использованию прогрессивного опыта британской и американской систем образования в Украине. Ключевые слова: инновационные школьные сети, США, Великобритания, отечественная система образования The monograph is devoted to the analysis of features of activity of innovative school networks of Great Britain and the USA. The research clarifies the theoretical foundations of innovative school networks. The historical stages of development of innovative school networks in Great Britain and the USA are singled out. The normative, semantic and procedural principles of activity of innovative school networks of Great Britain and the USA are outlined. Recommendations for the creative use of the progressive experience of the British and American education systems in Ukraine are given. Key words: innovative school networks, USA, Great Britain, domestic education system |
Сбруєва А. А., Чистякова І. А., Самойлова Ю.І. Організаційно-педагогічні засади діяльності інноваційних шкільних мереж Великої Британії та США: монографія. Суми: Сумський державний педагогічний університет імені А. С. Макаренка, 2019. 299 с. |
14 | стаття | The role of standards in professional training of teachers in the USA
В роботі досліджується професійна підготовка педагогів Сполучених Штатів Америки. Цей процес характеризується певними стандартами. Такі стандарти професійної педагогічної освіти є ключовими факторами, що забезпечують належну підготовку висококваліфікованих педагогів-початківців. Крім того, стандарти визначають основні тенденції розвитку практикуючих педагогів. Велика увага у підготовці педагогів у США надається неперервному розвитку та постійному вдосконаленню знань та навичок, які можуть відповідати вимогам сучасного суспільства. Ключові слова: професійна підготовка, педагог, освітній стандарт, розвиток
In the article the professional training of teachers in the United States of America is studied. This process is characterized by different standards. These standards of professional teacher education are key factors that ensure the relevant training of highly-qualified teachers-beginners. Standards also define the main tendencies of development of practicing teachers. The great attention in training teachers in the USA is paid to the continuous development and constant improvement of knowledge and skills that can correspond to requirements of modern society. Key words: professional training, teacher, educational standard, development |
Samoilova Yu.I. The role of standards in professional training of teachers in the USA. Міжнародний науковий журнал "Інтернаука". 2018. №11. С. 37-38 |
15 | стаття | Концептуальні підходи до розвитку теорії мережування шкіл США
У статті визначено основні концептуальні підходи до теорії та практики мережування шкіл у США в історичному контексті. На підставі аналізу розвитку інноваційних шкільних мереж дійшли висновку, що на першому етапі можемо розглядати сутність досліджуваного явища в контексті організаційного підходу. Характеристика другого етапу дозволяє говорити про інноваційні шкільні мережі з точки зору системного підходу. А сучасний етап розвитку інноваційних шкільних мереж окреслює особливості їх діяльності в контексті трансформаційного, синергетичного та інтеграційного підходів. Доведено, що визначені у статті концептуальні підходи до теорії та практики мережування шкіл у США в історичному контексті дали змогу більш ґрунтовно розглянути сутність інноваційних шкільних мереж, а також дійти висновку, що такі неієрархічні структури уможливлюють розвиток співробітництва, в основі якого лежить ідея визнання цінності обміну знаннями, поширення й запровадження нових ідей, спільного планування роботи, професійного зростання шляхом навчання, що, у свою чергу, підвищує готовність учителів брати участь в освітніх реформах. Ключові слова: інноваційна шкільна мережа, мережування шкіл, концептуальні підходи, організаційний підхід, системний підхід, трансформаційний підхід, синергетичний підхід, інтеграційний підхід, США
The author of the article defines the main conceptual approaches to the theory and practice of schools networking in the United States in the historical context. Nowadays the network organization, network associations have become dominant in every person’s life, as the networks covered most of the spheres of human life – economic, social, and political. In this regard, a concept that reflects the current state of development of society has appeared – a network society. The purpose of the paper is to identify the main conceptual approaches to the theory and practice of schools networking in the USA in the historical context. In order to achieve the purpose of the study general scientific methods have been used, in particular analysis, synthesis, comparison and generalization, and a method of terminological analysis, which allowed defining and characterizing the conceptual approaches to the theory and practice of schools networking. On the basis of the analysis of innovative school networks development, it has been concluded that at the first stage we can consider the essence of the investigated phenomenon in the context of the organizational approach. The characteristic of the second stage allows us to talk about innovative school networks in the context of the system approach. The present stage of the innovative school networks development outlines peculiarities of their activities in the context of transformational, synergetic and integration approaches. It is proved that conceptual approaches to the theory and practice of schools networking in the USA in the historical context defined in the article have allowed considering the essence of the innovative school networks more thoroughly. We have concluded that such non-hierarchical structures make possible development of cooperation based on the idea of recognizing the value of knowledge sharing, dissemination and introduction of new ideas, joint planning of work, professional growth through teaching, which in turn increases the willingness of teachers to participate in educational reforms. Key words: innovative school network, schools networking, conceptual approaches, organizational approach, system approach, transformational approach, synergetic approach, integration approach, USA |
Самойлова Ю.І. Концептуальні підходи до розвитку теорії мережування шкіл США. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: наук. журнал. Суми: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2018. 5 (79). С. 66-78 |
16 | тези доповіді | The role of multilingual training in higher education
Внаслідок процесу глобалізації змінилися вимоги у сфері вищої освіти, зокрема в галузі викладання іноземної мови. Сьогодні існує безліч міжнародних програм обміну для студентів, молодих вчених, фахівців і вчителів. Головне завдання сучасної вищої школи - підготувати студентів до взаємодії з багатомовним та багатокультурним світом. Для досягнення цієї мети вищі навчальні заклади стикаються з проблемою навчання студентів двом чи навіть трьом іноземним мовам. Виникнення цієї проблеми у сфері освіти призвело до зміни від традиційних форм навчання до навчання іншомовному спілкуванню, використовуючи основи міжкультурної дидактики в процесі викладання. Для досягнення цієї мети багатомовна і багатокультурна освіта є найбільш ефективним засобом. Ключові слова: вища освіта, глобалізація, іноземна мова, мультилінгвальна освіта, мультилінгвізм
|
Samoilova Yu. The role of multilingual training in higher education / Yu. Samoilova // Інтеграція світових наукових процесів як основа суспільного прогресу : Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Київ, 24–25 листопада 2017 р.) / ГО «Інститут інноваційної освіти»; Науково-навчальний центр прикладної інформатики НАН України. – Київ: ГО «Інститут інноваційної освіти», 2017. – С. 44-45 |
17 | тези доповіді | Деякі аспекти застосування інформаційно-комунікаційних технологій в процесі вивчення іноземної мови
В умовах інтенсивного розвитку інноваційних процесів у всіх сферах життя та діяльності зростає і роль освіти та інтелектуальної праці. Сьогоднішнє інформаційне суспільство характеризується активним процесом інформатизації. Тому все частіше виникає питання щодо застосування нових технологій в процесі вивченні іноземної мови. Використання інформаційно-комунікаційних технологій в процесі вивчення іноземних мов є потужним джерелом інформації, може застосовуватись як засіб індивідуалізації навчання, оцінювання та контролю знань, а також як засіб активізації творчої діяльності студентів та підвищення інтересу до навчання і рівня володіння іноземною мовою. Ключові слова: інформаційне суспільство, інформаційно-комунікаційні технології, іноземна мова
|
Самойлова Ю.І. Деякі аспекти застосування інформаційно-комунікаційних технологій в процесі вивчення іноземної мови / Ю.І. Самойлова // Матеріали ІІ міжнародної науково-практичної конференції «Потенціал сучасної науки». м. Київ, 17-18 листопада 2017 року. - С. 53-54 |
18 | стаття | Мережування шкіл у США: історичний аспект
У статті розкрито основні тенденції розвитку освіти в Україні. Визначено актуальність проблеми вив- чення явища інноваційних шкільних мереж як педагогічного феномену, а також інноваційних шкільних мереж Сполучених Штатів Америки зокрема. Обґрунтовано причини успішного функціонування ІШМ у мережевому суспільстві ХХІ століття. Досліджено історію розвитку інноваційних шкільних мереж (ІШМ) в системі освіти Сполучених Штатів Америки. Виокремлено три етапи розвитку інноваційних шкільних мереж в історії американської освіти та описано особливості кожного з них. Ключові слова: розвиток, інновації, інноваційні шкільні мережі, мережеве суспільство, система освіти, управління освітою.
В статье раскрыты основные тенденции развития образования в Украине. Определена актуальность проблемы изучения явления инновационных школьных сетей как педагогического феномена, а также инновационных школьных сетей США в частности. Обоснованно причины успешного функциониро- вания инновационных школьных сетей в сетевом обществе XXI века. Исследована история развития инновационных школьных сетей в системе образования Соединенных Штатов Америки. Выделены три этапа развития инновационных школьных сетей в истории американского образования и описаны особенности каждого из них. Ключевые слова: развитие, инновации, инновационные школьные сети, сетевое общество, система об- разования, управления образованием The main tendencies of development of education in Ukraine are mentioned in the article. The actuality of the problem of the American innovative school networks study as a pedagogical phenomenon is described, as well as innovative school networks of the United States of America in particular. The reasons for successful functioning of innovative school networks in the network society of the XXI century are grounded. The history of innovative school networks development in the system of education of the United States of America is studied. Three phases of innovative school networks development in the history of American education are distinguished. The characteristics of each of three stages of development are described. Key words: development, innovations, innovative school networks, network society, system of education, management of education |
Самойлова Ю. І. Мережування шкіл у США: історичний аспект / Ю.І. Самойлова // Молодий вчений. - № 10 (37), жовтень. - 2016. - С. 290-293 |
19 | стаття | Інноваційні шкільні мережі США: пріоритетні напрями діяльності
Стаття присвячена аналізу діяльності основних інноваційних шкільних мереж США та визначенню пріоритетних напрямів їх розвитку. Подано визначення досліджуваного феномену. Визначено основних ініціаторів створення інноваційних шкільних мереж (окремі теоретики освіти, університети, інститути, дослідні інститути, лабораторії, урядові організації – освітні ради, неурядові організації – центри, корпорації). Виокремлено пріоритетні напрями роботи керівництва, учителів та учнів в інноваційних шкільних мережах, що сприяють підвищенню інноваційного потенціалу навчальних закладів такого типу. Ключові слова: інноваційні шкільні мережі, США, інноваційний потенціал, Вибір Америки, Успіх для всіх, Коаліція важливих шкіл, Пайдейа, Програма розвитку школи
Статья посвящена анализу деятельности основных инновационных школьных сетей США и определению приоритетных направлений их развития. Дано определение исследуемого феномена. Определены основные инициаторы создания инновационных школьных сетей (отдельные теоретики образования, университеты, институты, исследовательские институты, лаборатории, правительственные организации – образовательные советы, неправительственные организации – центры, корпорации). Выделены приоритетные направления работы руководства, учителей и учащихся в инновационных школьных сетях, способствующие повышению инновационного потенциала учебных заведений такого типа. Ключевые слова: инновационные школьные сети, США, инновационный потенциал, Выбор Америки, Успех для всех, Коалиция важных школ, Пайдейа, Программа развития школы The article is devoted to the analysis of the main innovative school networks of the United States, and determining the priority areas of their development. The definition of the phenomenon being studied. The main initiators of the innovative school networks (theorists of education, universities, institutes, research institutes, laboratories, governmental organizations – educational councils, non – governmental organizations – centres, corporations) were identified. The priorities of the management, teachers and students in the innovative school networks, contributing to increasing the innovative potential of educational institutions of this type were highlighted. Key words: innovative school network, USA, innovative capacity, America's Choice, Success for All, Coalition of Essential Schools, Paideia, School Development Program |
Самойлова Ю. І. Інноваційні шкільні мережі США: пріоритетні напрями діяльності / Ю. І. Самойлова // Теоретичні питання культури, освіти та виховання. - 2016. - №54. - С. 54-58 |
20 | стаття | Мережування середніх навчальних закладів США в контексті реформування системи освіти: нормативний аспект
У статті проаналізовано нормативний аспект мережування середніх навчальних закладів США в контексті реформування системи освіти. Автором охарактеризовано основні амeриканcькi нoрмативнi дoкумeнти та акти, які рeгламeнтують функцioнування середньої загальноосвітньої школи: «Цiлi – 2000», «Жoднoї дитини поза увагою», Закон «Про партнерство з метою вдосконален- ня освіти». Виокремлено основні аспекти діяльності інноваційних шкільних мереж, серед яких: 1) особливості взаємозв’язків інноваційних шкільних мереж з місцевою освітньою адміністрацією; 2) структура інноваційних шкільних мереж; 3) форми співробітництва навчальних закладів у рам- ках інноваційних шкільних мереж; 4) особливості управління новими мережевими об’єднаннями. Ключові слова: мережування середніх навчальних закладів, інноваційні шкільні мережі, реформування системи освіти, нормативні аспекти, США.
The article analyzes the normative view of networking of secondary schools of the United States in the context of the education system. The author describes the main American regulations and acts that reglamentary functioning of middle school: «Goals 2000», «No child», the Law «On partnerships to improveeducation». The main aspects of the innovative school networks, including: 1) interaction features of an innovative school networks with the local administration education; 2) the structure of the innovative school networks; 3) forms of cooperation of educational institutions in the framework of the innovative school networks; 4) features manage new networks are drawn in the article. Key words: networking of secondary schools, innovative school network, the reform of the education system, regulatory aspects, United States |
Самойлова Ю. І. Мережування середніх навчальних закладів США в контексті реформування системи освіти: нормативний аспект / Ю. І. Самойлова // Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки : збірник наукових праць / за ред. проф. Анатолія Ситченка. - № 4 (55), 2016. ˗ Миколаїв : МНУ ім. В. О. Сухомлинського. - С. 380-384 |
21 | стаття | Інноваційні шкільні мережі: характеристика понятійно-термінологічного апарату дослідження
Здійснено комплексний аналіз базових понять дослідження інноваційних шкільних мереж (ІШМ) як педагогічного феномену в контексті інноваційного освітнього менеджменту. Для досягнення поставленої мети використано загальнонаукові методи (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення) та метод термінологічного аналізу для виявлення та уточнення значень і смислів основоположних понять. У результаті дослідження було обґрунтовано необхідність вивчення особливостей ІШМ для розвитку вітчизняної системи освіти, проаналізовано понятійно-термінологічну базу поняття «інноваційна шкільна мережа». Розглянуто інноваційні шкільні мережі як педагогічний феномен у контексті інноваційного освітнього менеджменту. Ключові слова: інновація, освітня інновація, мережеве суспільство, мережа, мережування, інноваційна шкільна мережа, управління освітою, менеджмент освітніх інновацій
|
Самойлова Ю. І. Інноваційні шкільні мережі: характеристика понятійно-термінологічного апарату дослідження / Ю.І. Самойлова // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. – Суми, 2015. - №2 - С. 432-441. |
22 | стаття | Особливості впровадження досвіду діяльності інноваційних шкільних мереж США в контексті реформування системи освіти України
Мережева організація суспільства не є принципово новим явищем, проте саме в умовах глобалізації з’явилося більше можливостей для формування та успішного функціонування мережевих відносин. У сучасному суспільстві лише структури з мережевим типом зв’язків можуть успішно існувати, оскільки вони є більш рухливими, здатними адекватно реагувати на постійні зміни оточуючого середовища, впроваджувати сучасні інноваційні технології для задоволення потреб суспільства. Інноваційні шкільні мережі (ІШМ) є однією із найважливіших і найпопулярніших організаційних форм запровадження інновацій в освіті. Вивчення досвіду США як однієї із провідних країн, що успішно здійснює інноваційну діяль- ність у різних сферах суспільного життя, має тривалу та позитивну практику проведення освітніх реформ, є надзвичайно важливим для розвитку української системи освіти, а саме розвитку інноваційних мережевих освітніх структур в Україні. Вивчення історії виникнення та розвитку інноваційних шкільних мереж допоможе краще зрозуміти їх сутність та особливості як педагогічного феномену. У статті висвітлено стан вивчення даної проблеми в українській науці та охарактеризовано специфічні особливості ІШМ, які відрізняють їх від традиційних мереж та роблять такі структури унікальними в контексті інноваційного характеру розвитку освіти в умовах мережевого суспільства. Крім того, описано спільні та відмінні риси в досвіді створення та діяльності ІШМ в Україні та Сполучених Штатах Америки. Ключові слова: інноваційна діяльність, освітня реформа, мережеве суспільство, інноваційна шкільна мережа, США, Україна
Networked organization of society is not fundamentally new phenomenon, but in the context of globalization there are more opportunities for the development and successful functioning of networked relations. In a networked society, only the structures with networked type of relationships can exist successfully, because they are more mobile, able to respond adequately to the constant changes of the environment, introduce modern innovative technologies to meet the needs of society. Just innovative school networks are one of the most important and most popular organizational forms of introducing innovation in education. Studying the experience of the United States of America as one of the leading countries that embodies innovative ideas successfully and implement various kinds of innovation, has a long and positive practice of educational reform realization, is essential for the development of Ukrainian education system, namely the development of innovative networked educational institutions in our country. The study of the history of emergence and development of innovative school networks will help to understand better its nature and characteristics as a pedagogical phenomenon. The article highlights the level of studying of this problem in ukrainian science and specific characteristics that distinguish innovative school networks from traditional networks and make such structures unique in the context of the innovative nature of education development under the conditions of networked society are characterized. In addition, the differences and similarities in the experience of creating and activity of innovative school networks in Ukraine and the United States of America are described. Key words: innovation, innovative activity, educational reform, networked society, innovative school network, USA, Ukraine |
Самойлова Ю. І. Особливості впровадження досвіду діяльності інноваційних шкільних мереж США в контексті реформування системи освіти України / Ю. І. Самойлова // Science and Education a New Dimension : Pedagogy and Psychology. – Budapest, 2014. –II (17). – Issue 35. – P. 83-87 |