№ | Вид наукової роботи | Назва | Бібліографічний опис |
---|---|---|---|
1 | стаття | Інтеркультурна комунікація в освітньому просторі
У статті розкрито особливості комунікативних процесів сучасного інформаційного суспільства, показано шляхи формування інтеркультурної комунікації в освітньому просторі, визначено вектори вдосконалення комунікативних процесів особистості. Охарактеризовано вплив комунікативних процесів на становлення аксіологічних підвалин світогляду людини та її поведінку. Проаналізовано особливості інтеркультурної взаємодії в межах освітнього простору. Ключові слова: комунікація, інтеркультурна комунікація, інтеркультурна взаємодія, інтеркультурна компетентність, інформаційне суспільство, випереджувальна освіта, толерантність
В статье раскрыты особенности коммуникативных процессов современного информационного общества, показаны пути формирования интеркультурной коммуникации в образовательном процессе, определены векторы усовершенствования коммуникативных возможностей личности. Охарактеризовано влияние коммуникативных процессов на становление аксиологических основ мировоззрения и поведения человека. Проанализованы особенности интеркультурного взаимодействия в пределах образовательного пространства. Ключевые слова: коммуникация, интеркультурная коммуникация, интеркультурное взаимодействие, интеркультурная компетентность, информационное общество, опережающее образование, толерантность The article reveals peculiarties of communicative processes of modern information society, shows ways of formation of intercultural communicatijn in educational space. defines vectors of improvement of communicative capabilities of personaliti. The influence of communication processes on the formation of the axiological foundations of a person"s worldview and his behavior is described. Peculiarities of intercultural interaction within educational space are analyzed. Key words: communication, intercultural communication,intercultural interaction, information society, the advancing education, tolerance |
Геращенко. Т.Г. Інтеркультурна комунікація в освітньому просторі. Всеукраїнський науково-практичний журнал "Директор школи, ліцею, гімназії". Спеціальний тематичний випуск "Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору". 2020. № 2. Кн. 2. Том ІІ (87). С.214-222. |
2 | тези доповіді | Особливості надання психологічної допомоги у кризовому центрі міста Дортмунд (Німеччина)
Розглядаються особливості надання психосоціальної та психіатричної допомоги людям фахівцями Центру психологічної допомоги міста Дортмунд (Німеччина). Зосереджується увага на трьох рівнях розробленої ними методики: інформативному, консультативному, лікувальному. Ключові слова: Психологічна криза, самогубство, психосоціальна допомога, психіатрична допомога, психологічна допомога.
Рассматриваются особенности предоставления психосоциальной и психиатрической помощи людям специалистами Центра психологической помощи города Дортмунд (Германия). Сосредотачивается внимание на трех уровнях разработанной ими методики: информативном, консультативном, лечебном. Ключевые слова: Психологический кризис, самоубийство, психосоциальная помощь, психиатрическая помощь, психологическая помощь. |
Геращенко Т. Г. Особливості надання психологічної допомоги у кризовому центрі міста Дортмунд (Німеччина) / Т.Г. Геращенко / Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя: матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (22 - 23 лютого 2018 року, м. Суми) / Сумський державний педагогічний університет імені А.С. Макаренка. - Суми: Вид- во СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2018. - С. 238 - 240. |
3 | тези доповіді | Формування наукової раціональності у студентів-юристів
Розглядаються особливості формування наукової раціональності студентів через аксіологічну (у процесі вивчення філософських дисциплін) та прагматичну (при вивченні соціально-економічних та юридичних дисциплін) складові. Акцентується увага на ролі раціональності у становленні наукового світогляду майбутнього спеціаліста. Ключові слова: науковий світогляд, наукова раціональність, науково-дослідна робота студентів, методологія наукового дослідження
|
Геращенко Т. Г. Формування наукової раціональності у студентів-юристів / Т. Г. Геращенко / Підготовка охоронців правопорядку в Харкові (1917-2017 рр.) : зб. наук. ст. і тез доп. на наук. - практ. конф. до 100-річчя підготовки охоронців правопорядку в Харкові (м. Харків, 25 листопада 2017 р.) / МВС України, Харківський національний університет внутрішніх справ. - Харків, 2017. - С. 86 - 87. |
4 | тези доповіді | Правопорядок як соціально-юридичний феномен
Розглядаються особливості правопорядку як соціально-юридичного явища та його роль у забезпеченні рівноваги між інтересами громадянського суспільства і держави Ключові слова: правопорядок, свобода, законність, синергетика, солідарність
Рассматриваются особенности правопорядка как социально-юридического явления и его роль в обеспечении равновесия между интересами гражданского общества и государства. Ключевые слова: правопорядок, свобода, законность, синергетика, солидарность |
Геращенко Т. Г. Правопорядок як соціально-юридичний феномен / Т. Г. Геращенко // Національна самосвідомість та правова культура в умовах європейської інтеграції: збірник тез Всеукраїнської науково-практичної конференції 17 лютого 2017 року. - Суми: СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2017. - С. 24 - 26. |
5 | стаття | Правоцентризм як методологічний імператив сучасної освіти
У статті охарактеризовані особливості правової компетентності як складової професійної компетентності випускника закладу вищої освіти. Професійна компетентність майбутніх фахівців розглядається через призму аксіологічної і прагматичної раціональності. Акцентується увага на запровадженні правоцентризму як методологічного імперативу у викладанні дисциплін соціально-гуманітарного циклу. Ключові слова: освітня політика, правоцентризм, методологічний імператив, професійна компетентність, правова компетентність, правова освіта, правова культура, правова свідомість, правова установка.
В статье рассматриваются особенности правовой компетентности как составляющей профессиональной компетентности выпускника высшего учебного заведения. Профессиональная компетентность будущих специалистов рассматривается через призму аксиологической и прагматической рациональности. Акцентируется внимание на внедрении правоцентризма как методологического императива в преподавании дисциплин социально-гуманитарного цикла. Ключевые слова: образовательная политика, правоцентризм, методологический императив, профессиональная компетентность, правовое образование, правовая культура, правовое сознание, правовая установка. The article deals the features of the legal competence as a component of professional competence of the institution of higher education graduates. Professional competence of future professionals through the prism of the axiological and pragmatic rationality. The attention is focused on the implementation of Centre-right politics as a methodological imperative in teaching disciplines of social and humanities. Key words: educational policy, Centre-right politics, methodological imperative, professional competence, legal education, legal culture, legal consciousness, legal setting. |
Геращенко Т. Г. Правоцентризм як методологічний імператив сучасної освіти. Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди». 2017. Вип. 37-1, Том VІ (74): Тематичний випуск «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору». С. 8-15 |
6 | тези доповіді | Волелюбні прагнення І.Я.Франка як ознака української ментальності
Розглядаються особливості української ментальності у творчості Івана Яковича Франка Ключові слова: ментальність, українська ментальність, патріотизм, свобода, волелюбність, національна самосвідомість
|
Геращенко Т. Г. Волелюбні прагнення І. Я. Франка як ознака української ментальності / Т. Г. Геращенко / Іван Франко в культурно-історичному вимірі (до 160-річчя від дня народження та 100-річчя з дня смерті: Збірник матеріалів Міжвузівського круглого столу (27 травня 2016 р., м. Харків) / Харківський національний університет внутрішніх справ. – Харків: ХНУВС, 2016. - С. 17-19. |